۱۳۹۷/۰۱/۲۹
۸:۴۲ ب٫ظ

زاهر البیراوی: این گردهمایی سالیانه حامل پیام‌های ارزشمندی است و مهم‌ترین پیام آن عرق ملی و وفاداری به ارزش‌های آن می‌باشد. اگرچه فلسطینان مهاجر دور از سرزمین‌شان بسرمی‌برند، اما این جشنواره نشان می‌دهد که قلب این مهاجران هنوز برای وطنشان می‌تپد.

 برگزاری هشتمین دور از جشنواره روز فلسطین

گروه کثیری از مهاجران فلسطینی و عربی ساکن در انگلیس روز یکشنبه گذشته هشتمین دور از جشنواره «روز فلسطین» را برگزار کردند.

به نقل از سایت خبری جزیره نت، انجمن فلسطینیان لندن دور جدید جشنواره «روز فلسطین» را با نام «قدس ما را جمع می‌کند» به همراه حضور تعداد بسیاری از مهاجران فلسطینی و عرب‌زبان ساکن لندن برگزار کرد. این جشنواره به فعالیت‌های هنری و فرهنگی مختلفی می‌پردازد که فرهنگ و تمدن مردم فلسطین را در خود گنجانده باشد. این برنامه همچنین قصد دارد تا میزان اهمیت و زنده بودن مسئله فلسطین را در روح و روان فلسطینیان مهاجر نشان بدهد.

جزیره نت همچنین نوشت که شهردار «همر اسمیت» لندن تحت تاثیر فشارهای صهیونیست‌ها و سازمان‌های یهودی انگلیسی درست چند روز پیش از گشایش این جشنواره اجازه حضور در تالار تاون هیل را از برگزار کنندگان برنامه مذکور سلب کرد. اما در مقابل نیز گروهی از جوانان فلسطینی توانستند با تلاش خود مراسم این جشنواره را در مرکز انجمن فلسطین در لندن برگزار کنند. برپا کنندگان این جشنواره چادرهای ویژه‌ای را برای استقبال از بازدیدکنندگان در این محل نصب کردند و برنامه‌های خود را نیز در روز مقرر اجرا کردند.  

در این مراسم که چهره‌های سیاسی و همچنین نمایندگان اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضور داشتند، عبدالفتاح عوینات هنرمند فلسطینی و یحیی حوا هنرمندی از سوریه به اجرای آهنگ‌هایی پرداختند که با استقبال بسیار پرشور حضار و بازدیدکنندگان همراه شد.

اجرای سروده‌های ملی و فرهنگی، برگزاری نشست‌های بحث و گفتگو، همایش‌های فرهنگی، سیاسی و دینی، برگزاری نمایشگاه‌هایی با موضوع تاریخ فلسطین و اجرای برنامه‌های ویژه کودکان از جمله فعالیت‌های گوناگون این جشنواره بودند. همچنین بازاری از تولیدات سنتی _ دستی و خوراکی‌های فلسطینی برای دوستداران و علاقمندان به آشنایی با فرهنگ و تمدن فلسطین دایر شد.

انجمن فلسطینیان انگلیس درباره اهمیت برگزاری چنین جشنواره‌ای گفت: نیاز به نشست سالیانه مهاجران فلسطین امسال از هر زمان دیگر بیشتر احساس می‌شد. ما نیاز داریم تا کشورهای عربی و اسلامی با یکدیگر متحد شوند. توا‌ن‌های ما باید برای آزادسازی قدس شریف به کار گرفته بشود و می‌بایست که با قدرت در برابر نقشه‌های پلید اسرائیل در زمینه یهودی‌سازی و پاکسازی نژادی در فلسطین بایستیم.

شایان ذکر است که جشنواره «روز فلسطین» بزرگترین نشست و گردهمایی می‌باشد که در آن مهاجران فلسطینی مقیم انگلیس و همچنین شهروندان انگلیسی که به حل مسئله فلسطین علاقمند هستند، دور هم جمع می‌شوند. در این مراسم بیش از هزار نفر شرکت می‌کنند.

زاهر البیراوی مسئول روابط عمومی و رسانه‌ای انجمن فلسطینیان در گفتگو با جزیره نت گفت: این گردهمایی سالیانه حامل پیام‌های مهمی است و مهم‌ترین پیام آن عرق ملی و وفاداری به ارزش‌های آن می‌باشد. اگرچه فلسطینان مهاجر دور از سرزمین‌شان بسرمی‌برند، اما این جشنواره نشان می‌دهد که قلب این فلسطینان ساکن در انگلیس هنوز برای سرزمنشان می‌تپد.

 http://aljazeera.net/news/pages/0b111f30-28b5-4de8-97af-ca574f03be1f

 

زمان انتشار : 1391-04-06