۱۳۹۷/۰۴/۱۶
۱۰:۴۱ ق٫ظ

همایش «گفتمان قرآنی در مواجهه با سلطه مال و قدرت» دیروز (پنجشنبه) در لبنان با هدف بررسی مفاهیم اقتصادی مذکور در قرآن، برگزار شد.

برگزاری همایش «گفتمان قرآنی در مواجهه با سلطه مال و قدرت» در لبنان

به گزارش الأمه به نقل از ایکنا:

 همایش «گفتمان قرآنی در مواجهه با سلطه  مال و قدرت» در حسینیه امام مهدی در منطقه «لبایا» از توابع شهرستان «بقاع غربی» لبنان و زیر نظر «جمعیت امام مهدی» برگزار شد.

بررسی مفاهیم اقتصادی قرآنی و راه‌های حل بحران اقتصادی کشورهای اسلامی خصوصا لبنان با استفاده از رهنمود‌های قرآن از اهداف برگزاری این هماش است.

دکتر «فرح موسی» رئیس دانشکده الهیات دانشگاه علوم اسلامی لبنان در سخنرانی خود با اشاره به زندگی پیامبران و سیاست اقتصادی و اجتماعی آن‌ها در ارتباط با جامعه خصوصا پیامبر اسلام گفت: از بسیاری از مفاهیم قرآنی مربوط به مسایل اقتصادی، می‌توان در جهت حل بحران‌های اقتصادی جهان اسلام خصوصا اوضاع اقتصادی لبنان استفاده کرد.

وی همچنین ضمن انتقاد از اوضاع اقتصادی لبنان و سیاست اقتصادی حکومت تأکید کرد: مطمئنا اگر مفاهیم و اصول و قوانین ذکر شده در قرآن را به کار بگیریم، بسیاری از مشکلات اقتصادی ما حل خواهد شد.

در این همایش تعدادی از شخصیت‌های فرهنگی و علمی لبنان از جمله «فرح موسی» رئیس دانشکده الهیات دانشگاه علوم اسلامی لبنان و «محمد نصر» عضو دفتر سیاسی جنبش «امل» شرکت داشتند.