۱۳۹۷/۰۳/۰۹
۱:۴۶ ب٫ظ

جشنواره دینی «حله» برای سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیمه ماه مبارک رمضان در استان بابل عراق برگزار می شود.

بزرگترین جشنواره دینی میلاد امام حسن(ع) در استان بابل عراق

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، جشنواره سالیانه میلاد امام حسن مجتبی(علیه السلام) موسوم به «حله» با شعار «امام حسن(ع) نجات دهنده مسلمانان و کاشف منافقان دروغین» فعالیت های خود را با حضور شخصیت ها، نخبگان و روشنفکران،  از 15 ماه مبارک رمضان آغاز خواهد کرد و این جشنواره تا سه روز ادامه خواهد داشت.

هیئت عالی طرح الحله شهر امام حسن مجتبی(علیه السلام) با همکاری مدیریت وقف شیعی در استان بابل و با نظارت آستان مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) در حاشیه این جشنواره از نخبگان رسانه ای خبرگزاری ها و روزنامه های داخلی عراق تکریم و تجلیل به عمل آورده است.

 «نجم الحسناوی» عضو کمیته هیئت عالی طرح الحله شهر امام حسن(علیه السلام) با تجلیل از اصحاب رسانه، اعلام کرد: تخصص اصحاب رسانه رساندن حقیقت و انتقال واقعیت در استان بابا و فعالیت های آن در همه عرصه ها از جمله فرهنگی به همگان است.

الحسناوی ادامه داد: جشنواره سالروز میلاد امام حسن(علیه السلام)برای یازدهمین سال برگزار می شود و رسانه ها نقش مهمی در رساندن صدای آن به دور دستها داشتند.

همچنین در این مراسم به نمایش فیلم مستند درابره نقش رسانه ها در انتقال حقیقت اقدام شد و دکتر«هناء جواد عبدالساده» استاد دانشکده تربیت علوم انسانی درباره نقش رسانه اموی در تحریف راه آل بیت (علیهم السلام) و تحریف چهره امام حسن(علیه السلام) سخنرانی کرد.

این جشنواره، بزرگترین جشنواره دینی است که هرساله برای سالروز میلاد امام حسن(علیه السلام) با هدف بیان نقش رسانه ای که آن را امام(ع) رهبری می کرد، و بیان مواضع ایشان درقبال قدرت حاکمه در زمان معاویه و بررسی فشارها و سختی ها روبه روی امام(علیه السلام) در زمان حیاتشان برگزار می شود.