۱۳۹۸/۱۱/۱۴
۶:۴۰ ق٫ظ

شب شعر بزرگداشت شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، با حضور شمار زیادی از شعرا و ادیبان سوری در دمشق، پایتخت سوریه برگزار شد.

بزرگداشت شهید سلیمانی در جمع ادبای سوری

به گزارش الأمه:

مراسم بزرگداشت مقام شهدای مقاومت به‌ویژه شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، با همکاری مؤسسه فرهنگی و هنری مقاومت در تهران، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و اتحادیه نویسندگان عرب، یکشنبه ۱۳ بهمن‌ماه، با حضور شمار زیادی از سیاستمداران و ادیبان سوری در کتابخانه «الاسد» شهر دمشق برگزار شد.
ابوالفضل صالحی‌نیا، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در دمشق، در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: نشست ادبی مذکور که به منظور بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش برگزار شده است، این پیام را به دشمنان می‌رساند که محور مقاومت در تمام عرصه‌های ادبی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و مبارزاتی، در برابر دشمن مبارزه می‌کند.
در این مراسم شمار زیادی از شعرا و ادیبان استان‌های مختلف سوریه حضور داشتند و اشعار و متون ادبی درباره سیره شهدا قرائت کردند.
یکی از شرکت‌کنندگان در این نشست با بیان اینکه وظیفه ادیبان آن است که توانایی بیان وقایع را داشته باشند، تأکید کرد: شهید و قهرمان در جنگ سخن خود را بیان می‌کند و شعرا و ادیبان رخدادها را با بیان عواطف و احساسات، به دیگران منتقل می‌کنند.
گفتنی است، برگزاری این برنامه ادبی نه تنها اعلام وفاداری به شهید قاسم سلیمانی است که بر اهمیت تقویت یاد این شهید بزرگوار و دیگر شهدا در خاطر ملت‌ها تأکید دارد.

 

منبع: ایکنا