۱۳۹۷/۰۲/۱۴
۹:۰۵ ق٫ظ

عرفات ماضی: گروه‌های مختلفی از کشورهای اروپایی، آفریقایی و جهان عرب با این کاروان برای اولین بار روانه فلسطین می‌شوند و علی‌رغم تفاوت‌هایی که در زمینه‌های سیاسی، دینی، نژادی و اعتقادی دارند، همگی با هم در یک موضوع با یکدیگر مشترک و متحد هستند و آن پیروزی فلسطین می‌‌باشد.

بیانیه‌ای جهانی برای رفع محاصره غزه

اعضای پارلمان فلسطین، اروپا و فعالان سیاسی کشورهای عربی و بین‌المللی در بیانیه‌ای خواستار رفع محاصره از مردم بی‌پناه غزه شدند.

به نقل از سایت خبری المنار، بیانیه‌ای توسط اعضای پارلمان فلسطین، اروپا و فعالان سیاسی کشورهای عربی و بین‌المللی تنظیم شده است و تنظیم کنندگان این بیانیه خواستار رفع محاصره از مردم غزه شده‌اند. «بیانیه جهانی رفع محاصره از ملت‌ها» عنوانی است که برای این بیانیه انتخاب شده است و در آن آمده که اسرائیل باید به محاصره مردم غزه خاتمه بدهد و در همین راستا از همه دولت‌ها و موسسه‌های حقوق بشر در سراسر جهان درخواست شده است که برای محقق شدن این خواسته از تمام ابزارهای مسالمت‌آمیز برای مجبور کردن اسرائیل به این مسئله، استفاده کنند.

دکتر احمد بحر معاون اول رئیس پارلمان فلسطین در این زمینه گفت که ایالات متحده امریکا فشار زیادی بر مردم غره وارد کرده است و هنوز نیز از محاصره غیرانسانی و غیراخلاقی اسرائیل علیه غزه حمایت می‌کند. او در ادامه به نتایج اسفبار حاصل از این محاصره در غزه اشاره کرد و گفت طبق آمارهای منتشر شده 600 بیمار که در میان آن‌ها زنان و کودکان و سالخوردگان بسیاری به چشم می‌خورد، در نتیجه بسته شدن گذرگاه‌های منتهی به غزه و نرسیدن کمک و مایحتاج مردم جان خود را از دست داده‌اند.

احمد بحر از جوامع بین‌المللی درخواست کرد که رهبران رژیم صهیونیستی به دادگاه‌های بین‌المللی سپرده شوند و احکامی صادر شوند که مانع از استمرار این جرائم علیه مرم فلسطین گردد.

عرفات ماضی رئیس کاروان اروپایی رفع محاصره از غزه در توضیح کاروان مذکور گفت که گروه‌های مختلفی از کشورهای اروپایی، آفریقایی و جهان عرب با این کاروان برای اولین بار روانه فلسطین می‌شوند و علی‌رغم تفاوت‌هایی که در زمینه‌های سیاسی، دینی، نژادی و اعتقادی دارند، همگی با هم در یک موضوع با یکدیگر مشترک و متحد هستند و آن پیرزوی فلسطین می‌‌باشد.

تعدادی از اعضای پارلمان‌های کشورهای مختلف در این کاروان که «بهار آزادی» نام گرفته، به غزه می‌روند تا ضمن حمایت از مردم بی‌پناه غزه، گامی در جهت رفع حصار در این منطقه برداشته باشند.

 

زمان انتشار : 1391-01-29