۱۳۹۷/۰۲/۱۴
۸:۵۸ ق٫ظ

به‌نقل از سایت خبری المنار، هنرمندان سوریه علاوه بر متهم کردن این رفتار نادرست و اهانت‌آمیز، آن دسته از افرادی که دارای ملیت سوری هستند و در این برخورد اهانت‌آمیز شرکت داشتند را مزدوران غرب و امپریالیسم دانستند. در این برخورد اهانت‌آمیز به اعضای گروه اعزامی از کشور سوریه حمله شد

هنرمندان کشور سوریه رفتار اهانت‌آمیز تعدادی از مزدوران غربی به را متهم کردند.

بیانیه هنرمندان سوریه

به نقل از سایت خبری المنار، هنرمندان سوریه علاوه بر متهم کردن این رفتار نادرست و اهانت‌آمیز، آن دسته از افرادی که دارای ملیت سوری هستند و در این برخورد اهانت‌آمیز شرکت داشتند را مزدوران غرب و امپریالیسم دانستند. در این برخورد اهانت‌آمیز به اعضای گروه اعزامی از کشور سوریه حمله شد که در پی آن تعدادی نیز به بیمارستان انتقال داده شدند. این گروه اعزامی قصد داشت به شکل کاملا مسالمت‌آمیز و از طریق گفتگو درمورد تصمیمات و گفته‌های علیه سوریه سخن بگوید و دخالت کشورهای خارجی را در مسائل داخلی سوریه محکوم کند. اما مورد تعرض قرار گرفت.  

در همین راستا هنرمندان سوریه بیانیه‌ای صادر کردند و در آن این حرکت غیراخلاقی را محکوم کرده و گفتند که چگونه می‌توان از آزادی و دموکراسی سخن گفت در حالی که برخی از شهروندان این کشور با انجام چنین عملی به شکل بارزی در راه سرکوبی این خواسته‌ها عمل کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است که دانشگاه قاهره نباید این برخورد و این شیوه رفتار را به تمام مردم سوریه تعمیم دهد. چرا که مردم شجاع و قوی سوریه علی‌رغم تمام دسیسه‌ها و نیرنگ‌های کوچک و بزرگ دشمنان در اندیشه سرزمین خود هستند و از آن حمایت می‌کنند و تمام این توطئه‌ها را خنثی خواهند کرد.

این بیانیه همچنین از هنرمندان سوری خواست که نسبت به مسئله کشور خود متعهد باقی بمانند و با تمسک به رهنمودهای بشار اسد رئیس جمهور سوریه در راه اصلاح امور گام بردارند و علی‌رغم تمام اختلافات موجود در زمینه گرایش‌ها و خواسته‌ها با گفتگو به تفاهم برسند تا بتوانند قدرت کشور خود را بیش از پیش افزایش دهند و از تنگناهای کنونی خارج شوند.

محمود عبداللطیف یکی از اعضای اعضامی به قاهره در این زمینه گفت که ما به قاهره آمده بودیم تا به دانشگاه قاهره بگوییم تصمیماتی که در مورد سوریه گرفته است عادلانه نیست. اما با حمله مواجه شدیم.

یکی دیگر از این اعضای اعزامی کارگردانی است اردنی به نام سامرخضر که درباره حادثه مذکور گفته است؛ آن چه در قاهره برای ما پیش آمد مانند یک فیلم سینمایی بود. افرادی در جایی پنهان شده، منتظر رسیدن ما بودند.

 

زمان انتشار : 1391-01-27