۱۳۹۷/۰۶/۱۷
۱۱:۴۳ ق٫ظ

بیستمین نشست دوستداران زبان فارسی در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با حضور دوستداران زبان فارسی و فارسی آموزان سوری و غیر سوری ، آقایان تسخیری وابسته فرهنگی ، ارمکان و حسن مصری مدرسین زبان فارسی برگزار گردید .

بیستمین نشست دوستداران زبان فارسی در دمشق برگزار شد

به گزارش الأمه:

ابتدا وابسته فرهنگی ضمن خوشامد گویی به حاضرین ، توضیحاتی برای افرادی که اولین بار در نشست حضور یافته بودند ، پیرامون اهمیت اینگونه اجتماعات ارائه و آرزو کرد روزی در ایران اجتماع بزرگ فارسی دوستان جهان برگزار شود .

سپس خانم دیما دعبول دانشجوی سوری رشته موسیقی و هنر در ایران که برای اولین بار در این نشست حاضر شده بود ، پیرامون چگونگی فراگیری زبان فارسی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) در شهر قزوین و ... صحبت کرد .

 خانم راما حسون فارغ التحصیل دوره های زبان فارسی از رایزنی فرهنگی و آقای فادی نمایشنامه ای دو نفره پیرامون محتوای شبکه های تلویزیونی ایران اجراکردند.

خانم شیرین موصللی مطالب طنز گونه ای پیرامون قطع آب در دمشق مطرح کرد که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت .

بعد از ایشان مهندس عدنان جوبی داستانی واقعی پیرامون قضاوت های عجولانه برای حاضرین روایت کرد .   

همچنین بعد از ارائه مطالب از سوی خانم رشا ، منی السعدی ، رهد صندوق ، هیلانه عطا الله شاعر سوری ( شعر ساده ای به زبان فارسی سروده بود ) ، صباح احمد ، خانم بتول ، صباح احمد ، حوری وحیدی (سوری مقیم ایران که برای اولین بار در این نشست شرکت می کرد ) ، نمایشنامه ای سه نفره پیرامون موضوع پارتی بازی در استخدام افراد ، توسط آقایان هادی و محمد غیاث و خانم  زهرا الصوص اجرا گردید .

در پایان آقای تسخیری ضمن تشکر مجدد از حضور فارسی دوستان ، تلاش حاضرین در ارائه مطالب و صحبت کردن به زبان فارسی را مورد تقدیر قرار داد . همچنین آقای مصری در رابطه با درخواست مشارکت در اجرای نمایشنامه های بعدی و مشارکت در صفحه فیس بوکی " دوستداران زبان فارسی " توضیحات لازم را ارائه داد .  

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_دمشق