۱۳۹۷/۰۷/۱۰
۱:۰۶ ب٫ظ

روز دوشنبه 9 مهر 1397 بیست و دومین نشست دوستداران زبان فارسی در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با حضور دوستداران زبان فارسی و فارسی آموزان و آقایان صالحی نیا رایزن فرهنگی ، محمد هادی تسخیری وابسته فرهنگی ، ارمکان و حسن مصری مدرسین زبان فارسی برگزار گردید .

بیست و دومین نشست دوستداران زبان فارسی در دمشق برگزار شد

به گزارش الأمه:

ابتدا آقای تسخیری وابسته فرهنگی ضمن خوشامدگویی به حاضرین با یادآوری سالروز مولانا جلال الدین رومی به طور مختصر راجع به مولانا ، زندگی و شعر او صحبت کرد . سپس آقای صالحی نیا ضمن خوشامدگویی ، از حضور خانم ها و آقایان تشکر نمود و در ادامه با اشاره به مناسبت های این ایام و در راستای صحبت های آقای تسخیری افزود زبان و ادبیات فارسی و مولانا در هم تنیده اند و هر کس بخواهد با ادبیات فارسی آشنا شود الزاماً باید با مولانا نیز آشنا شود . وی همچنین با اشاره به پر فروش بودن ترجمه های مثنوی مولانا در نقاط مختلف دنیا ، به ترجمه ها و پژوهش های مولانا شناسی در سوریه و مترجمین ، ادبا ، پژوهشگران و ناشرین سوری فعال در این زمینه اشاره کرد .  

سپس نشست با صحبت کردن حاضرین به زبان فارسی ادامه یافت و طبق روال معمول هر کدام از دوستداران زبان فارسی قطعات ادبی ، شعر ، خاطره و مطالب متنوعی که آماده کرده بودند را ارائه نمودند. بیشتر مطالب این نشست در مورد مولانا و شعر او بود .   

در این نشست همچنین آقای الغبره فارغ التحصیل دکترای اقتصاد از ایران به طور مختصر راجع به ویژگی های تحصیلات تکمیلی در ایران و رتبه بالای دانشگاه های ایران در رتبه بندی های جهانی صحبت کرد .

در پایان آقای صالحی نیا ضمن ابراز رضایت از تعامل دوستداران زبان فارسی با صفحه فیسبوک ، از آنان خواست به این مقدار اکتفا نکنند و ضمن مراجعه به صفحه ، حداقل نظر بگذارند .   

 

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_دمشق