۱۳۹۷/۰۷/۲۴
۴:۳۲ ب٫ظ

عضو شورای عالی اتحادیه‌های رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: بیش از ۶۵ دوربین در حرم امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و بین الحرمین نصب شده است تا شعور و شور زائران را به جهانیان مخابره کند.

بیش از ۶۵ دوربین تلویزیونی در محدوده حرم سیدالشهدا (ع) نصب شده است

به گزارش الأمه:

محمدعلی انوشه عضو شورای عالی اتحادیه‌های رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های این اتحادیه در ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با ارگان‌های مختلف عراق، قرار است بیش از یک هزار و ۲۰۰ خبرنگار و برنامه‌ساز خارجی حضور میلیونی زائران حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی را مخابره کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های خارجی در نقاط مختلف میزبانی مردم عراق از زائران حسینی را به تصویر می‌کشند، افزود: مستندسازان و اهالی رسانه نه تنها در کربلا، نجف و مسیر نجف تا کربلا، بلکه در شهرهای جنوبی و شمالی عراق همچون بصره و کوت حضور یافته و از میزبانی مردم این کشور از زائران اربعین گزارش‌هایی را تهیه کرده و برای جهانیان منعکس می‌کنند.

انوشه با اشاره به مستقرسازی تجهیزات رسانه‌ای در ۱۵ مسیر منتهی به شهر کربلا، خاطر نشان کرد: با همکاری عراق، رسانه‌‌های جهان در ۱۵ مسیر منتهی به شهر کربلا، حرکت عاشقان سیدالشهدا (ع) را پوشش می‌دهند.

وی با بیان اینکه نمایندگان برخی از رسانه‌ها سه روز در مسیر نجف تا کربلا را پیاده با زائران طی می‌کنند تا لحظات ناب این میزبان و حرکت عاشقان حسینی را به تصویر بکشند، گفت: نمایندگان رسانه‌ها با رعایت قوانین عراق، مهمان‌نوازی مردم این کشور را مخابره می‌کنند. همچنین امسال ۱۰ ها هزار نفر به عنوان خادم برای کمک به مردم عراق به منظور برپایی باشکوه اربعین به عراق آمده‌اند که رسانه‌های مختلف در این حماسه، معرفت میزبانان عراقی از زائران حسینی را به تصویر خواهند کشید.

انوشه با اشاره به اینکه چندین مرکز اطلاع‌رسانی در کربلا و نجف و مسیر نجف تا کربلا پیش‌بینی شده است تا اصحاب رسانه برای انعکاس اخبار بتوانند از آن استفاده کنند، افزود: بیش از ۶۵ دوربین در حرم امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و بین الحرمین نصب شده تا شعور و شور زائران را به جهانیان مخابره کند. 

عضو شورای عالی اتحادیه‌های رادیو و تلویزیون‌های اسلامی پخش زنده کنگره اربعین به مدت هفت روز را از دیگر فعالیت‌های رسانه‌ای در عراق عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تدابیر پیش‌بینی شده بتوانیم حماسه اربعین را برای جهانیان به خوبی منعکس کنیم.

 

منبع: فارس