۱۳۹۹/۰۱/۲۵
۶:۱۱ ب٫ظ

الازهر مصر در فتوایی اعلام کرد هرگونه بی‌احترامی به درگذشتگان به سبب کرونا حرام است. این فتوا پس از آن صادر شد که در یکی از روستاهای مصر از دفن یکی از متوفیان به سبب کرونا جلوگیری شد.

بی‌احترامی و تحقیر مبتلایان به کرونا حرام است

به گزارش الأمه:

الازهر مصر در فتوایی اعلام کرده که هرگونه بی‌احترامی به درگذشتگان به سبب کرونا حرام است و از خدا می‌خواهیم که این متوفیان در  زمرۀ شهدا قرار بگیرند. این فتوا پس از آن صادر شد که در یکی از روستاهای مصر از دفن یکی از متوفیان به سبب کرونا جلوگیری و اینگونه عنوان شد که دفن جنازۀ مبتلایان به کرونا موجب انتشار ویروس می‌شود.

در این باره، گزارش‌های محلی از روستای «شبراالبهو» در استان «الدقهلیة» که در شمال مصر واقع است، حکایت از این دارد که روز گذشته، اهالی این روستا از دفن یکی از مبتلایان به کرونا در روستایشان ممانعت کرده ولی با ورود نیروهای امنیتی و گروه‌های مسئول در زمینۀ قرنطینۀ خانگی بالاخره این جنازه به خاک سپرده شده است.

پس از این، مرکز جهانی پاسخگویی به سؤالات شرعی وابسته به الأزهر اعلام کرده که مبتلا شدن به کرونا، گناه و معصیت نیست و هر کس مبتلایان به کرونا را آزار داده و به آنها توهین و متفویان به سبب کرونا را تحقیر کند، مرتکب حرام شده است.

در همین رابطه، «شوقی علام» مفتی مصر نیز اعلام کرده که جایز نیست که با بیماران کرونایی با خشونت رفتار شود و چنین رفتارهایی هیچ ارتباطی با دین و ارزش‌های اخلاقی ما ندارد.  همچنین وی تأکیده کرده که هر کس دردها، سختی‌ها و گرفتاری‌های این بیماری را برای خدا تحمل کند و در اثر کرونا از دنیا برود، نزد خداوند متعالی حکم شهید را دارد.

 

منبع: حوزه نیوز