۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۵:۴۹ ب٫ظ

الازهر كه به خاطر سخنان ضداسلامي پاپ عليه اسلام به مدت شش ماه است روابط خود با واتيكان را به تعليق درآورده، اعلام كرد كه تا تغيير موضع ضداسلامي واتيكان، به گفت‌وگو با آن باز نمي‌گردد

تأکید دوباره الازهر بر لزوم تغییر مواضع ضداسلامی واتیکان

به نقل از پايگاه خبري محيط، محمود عزب مشاور شيخ الازهر پس از ديدار «احمد الطيب» با وزير امورخارجه مصر اعلام كرد: الازهر همچنان بر تعليق گفت‌وگوها با واتيكان تاكيد دارد.

بنابر اين گزارش، عزب تاكيد كرد: شيخ الازهر گفته است كه قبل از تغيير موضع ضداسلامي واتيكان و همچنين تغيير لحن پاپ بنديك شانزدهم به گفت‌وگوها با واتيكان برنمي‌گرديم.

انجمن پژوهش‌هاي اسلامي دانشگاه الازهر، ابتداي سال جاري ميلادي اعلام كرده بود كه گفت‌وگو با واتيكان را پس از اظهارات پياپي ضد اسلامي پاپ بنديكت شانزدهم متوقف كرده است.

الازهر و واتيكان سالي دو بار نشست‌هايي را براي بررسي همكاري‌هاي دوجانبه برگزار مي‌كنند اما پاپ در پي انفجار‌هاي اسكندريه در دي‌‌ماه گذشته خواستار حمايت جهاني از قبطي‌ها شد و اظهارات ضداسلامي ابراز داشت كه با واكنش شديد «احمد الطيب» شيخ الازهر روبرو شد.

شيخ الازهر گفته بود: ديدگاه نابرابري درباره مسلمانان و مسيحياني كه در جهان هدف حملات تروريستي قرار مي‌گيرند وجود دارد و اين درست نيست.

 

زمان انتشار : 1390-01-01