۱۳۹۷/۰۲/۰۸
۶:۰۲ ب٫ظ

برگزاری دو نمایشگاه در بحرین و کویت. تابلوهای بطیحی حاصل درگیری‌های میان رنگ‌ها و دغدغه‌های این نقاش اهل سوریه است.

تازه‌های هنر در بحرین و کویت

به نقل از سایت خبری میدل ایست آن لاین، مجسمه‌ساز و هنرمند هنرهای تجسمی جمال عبدالرحیم قصد دارد نمایشگاهی را در شانزدهم این ماه (اکتبر) در مرکز هنرهای بحرین برپا کند. این نمایشگاه که تا بیست و هفتم این ماه برپا خواهد بود، مجموعه‌ای از آثار پرتره، تابلوهایی از خطاطی با قلم را برای علاقمندان به معرض نمایش می‌گذارد. تابلوهای پرتره مجموعه کارهای این هنرمند است که از چهره‌های برتر سینمائی و موسیقی جهان عرب و دیگر چهره‌های سرشناس در این دو زمینه ترسیم شده است.

و اما در کویت نیز قرار است نمایشگاهی از هنرهای تجسمی برپا شود و طارق بطیحی آثار هنری خود را در آن در معرض دید دوستداران هنر قرار دهد.

این نمایشگاه تا 3 نوامبر آینده برپا خواهد بود و تابلوهای نقاشی بطیحی این هنرمند اهل سوریه را به نمایش خواهد گذاشت. هنرمندی بنام یوسف عبدلکی درمورد تابلوهای نقاشی بطیحی می‌گوید که این تابلوها ماجراجویی‌های نقاش آن است. عبدلکی، بطیحی را از جمله نقاشانی می‌داند که احساس و اندیشه‌ خود را بر روی تابلو فاش می‌کنند و از کسی هم توقع تشکر و یا تحسین را ندارند. عبدلکی همچنین معتقد است که تابلوهای او حاصل درگیری‌های میان رنگ‌ها و دغدغه‌های این نقاش اهل سوریه است. ‌

طارق بطیحی در سال 1982 در دمشق متولد شده است و در سال 2006 از دانشکده هنرهای زیبا رشته نقاشی رنگ روغن فارغ‌التحصیل شده است. او در حال حاضر در حال اتمام تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد است و تاکنون نمایشگاه‌های چندی را در حلب، لاذقیه و دمشق کشور سوریه برپا کرده است. 

 

زمان انتشار : 1391-02-17