۱۳۹۷/۰۲/۱۴
۸:۴۱ ق٫ظ

«اصالت و تجدد» کتابی است که نویسنده با نگاه به انقلاب مردمی ایران در سه دهه پیش، مردم انقلابی کشورهای عربی را به سوی اصول، قواعد و احکام دینی ثابت دعوت می‌کند.

تازه‌های کتاب در کشورهای عربی

انقلاب مردمی که  در ایران و سه دهه پیش به ثمر رسید این روزها الگو و نمونه خوبی برای مردم کشورهای عربی بشمار می‌رود. این انقلاب‌های نوپا می‌توانند با نگاه کردن به انقلاب پرشکوه ایران مسیر آینده خود را هر چه بهتر و دقیتر رسم کنند. در همین راستا شیخ نعیم قاسم کتابی را با عنوان «اصالت و تجدد» به چاپ رسانده است.

به نقل از روزنامه اینترنتی السفیر، «اصالت و تجدد» کتابی است که نویسنده با نگاه به انقلاب مردمی ایران در سه دهه پیش، مردم کشورهای انقلابی را به سوی اصول، قواعد و احکام دینی ثابت دعوت می‌کند.

این کتاب همچنین به توضیح و تفسیر برخی از مسائل و تحلیل‌های نادرست در این زمینه پاسخ می‌دهد و انبوه افتراءات و گفته‌های اشتباه را از روی موارد مذکور کنار می‌زند تا خواننده بتواند درستی شیوه مد نظر نویسنده را دریابد.

مهم‌ترین هدفی که نعیم قاسم در این کتاب دنبال می‌کند، روشن کردن جنبه‌هایی از دین است که کمتر به آن پرداخته شده است و یا در زیر انبوهی از تحلیل و تفسیرهای نادرست پنهان مانده است.

کتاب بعدی که اخیرا توسط سایت اینترنتی روزنامه السفیر معرفی شده است، «انقلاب‌ها و شکست‌ها؛ تغییراتی که به سرانجام نرسید» نام دارد و همان‌طور که از عنوان آن مشخص می‌شود به انقلاب‌های اخیر جهان عرب اشاره دارد.

عبدالاله بلقزیز نویسنده آن بحثی تحلیلی را پیشروی مخاطب قرار می‌دهد. موضوع اساسی که بلقزیز به تفصیل در باب آن سخن می‌گوید، تغییرات کشورهای عربی پس از انقلاب است. وی معتقد می‌باشد که تغییرات نباید به همین میزان باقی بماند بلکه نظام اجتماعی و اقتصادی کشورهای انقلابی باید به شکل ریشه‌ای تغییر پیدا کند.

نویسنده همچنین معتقد است که دموکراسی تنها به معنای حضور در پای صندوق رای نمی‌باشد بلکه دموکراسی واقعا باید براساس تفاهم و توافق بر سر پروژه‌های اجتماعی و سیاسی و مدنی انجام گیرد.

«تاریخ سیاسی یهود» عنوان کتاب دیگری است که توسط این سایت معرفی شده است. دکتر علی فتونی مولف کتاب، تاریخ قوم یهود را در طی دوره‌های مختلف تاریخی مورد بررسی قرار می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه این نژاد با اندیشه وعده الهی به خود اجازه دادند، سرزمین‌هایی را غصب کنند که صاحبان دیگری داشت و با ادعای سرزمین موعود، اشغال غیربشری خود را موجه جلوه دهند.

 

زمان انتشار : 1391-02-30