۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۵:۰۶ ب٫ظ

61 قبيله ليبي با انتشار بيانيه‌اي تأكيد كردند پس از كناره‌گيري معمر قذافي از قدرت كشوري متحد و يك‎پارچه را كه همه در آن آزاد و برابر باشند، تشكيل خواهند داد.

تاکید 61 قبیله لیبی بر تشکیل کشوری متحد پس از سرنگونی قذافی

به نقل از الجزيره، روز گذشته نمايندگان 61 قبيله ليبيايي در بيانيه‌اي كه "برنارد ليوي " فيلسوف و سياست‎مدار فرانسوي در پاريس آن را منتشر كرد، اعلام نمودند كه آنها خواستار تشكيل كشوري يك‎پارچه و متحد پس از كناره‌گيري قذافي از قدرت هستند.

در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: براي مقابله با تهديداتي كه وحدت ملي ليبي را نشانه گرفته و رويارويي با جنگ تبليغاتي و اطلاعاتي قذافي و خانواده‌اش صراحتاً اعلام مي‌كنيم كه هيچ‎چيز نمي‌تواند به اتحاد و يك‎پارچگي ملت ليبي ضربه وارد كند.

نمايندگان 61 قبيله ليبي در بيانيه خود اعلام كردند: ليبي فردا ليبي آزاد و رها از قيد و بند و ظلم و ستم ديكتاتوري قذافي است و ليبي متحد و يك‎پارچه‌اي به پايتختي طرابلس خواهد بود كه همه در آن آزاد و جامعه‌اي مدني را تشكيل خواهند داد.

ليوي تاكيد كرد در اين بيانيه نام "مفتاح معتوق الورفلي " رئيس قبيله ورفله از جمله بزرگترين قبايل غرب ليبي و "خليفه صلح القذافي " يكي از بزرگان و متمولان قبيله سرهنگ قذافي نيز به‏چشم مي‌خورد.

 

زمان انتشار  : 1390-01-01