۱۳۹۷/۰۲/۱۷
۹:۳۱ ب٫ظ

محسن مومنی رئیس حوزه هنری در دیدار با «سلیمان عبدالتواب الزین» سفیر سودان در ایران، این کشور را به واسطه داشتن دغدغه‌های فرهنگی با اهمیت توصیف کرد و گفت: مردم سودان دارای فرهنگ غنی و با سابقه‌ای هستند و این می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های مشترک میان ایران و این کشور باشد

تاکید رئیس حوزه هنری بر گسترش همکاری‌های فرهنگی با سودان

رئیس حوزه هنری ضمن بیان این موضوع ، ادامه داد : مردم سودان شباهت‌ها زیادی با مردم ایران دارند که برجسته ترین آن روحیه جهادی و انقلابی و سابقه درخشان آنان در مبارزه با استعمارگران است.

مومنی با اشاره به سروده‌های شاعران سودانی، افزود: اشعار این هنرمندان درباره اهل بیت(علیهم السلام) و مدح آنان نشان از اشتراکات زیاد فرهنگی میان ایران و سودان است.

وی با بیان اینکه در سفر سابق وزیر فرهنگ سودان به ایران مباحث فرهنگی زیادی مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا همکاری و تعامل هنرمندان دو کشور ایران و سودان بیشتر شود.

رئیس حوزه هنری از برگزاری جایزه داستانی امام خمینی (ره) در کشور سودان خبر داد و گفت: برگزاری این برنامه نشان می‌دهد که زمینه برای تعاملات فرهنگی فراهم است.

مومنی در پاسخ به پیشهاد سفر سودان مبنی بر برپایی یک برنامه فرهنگی مشترک میان ایران و سودان، اظهار داشت: حوزه هنری از برگزاری برنامه‌های فرهنگی استقبال و همکاری خود را اعلام می‌کند.

وی با اشاره به دیدگاه مردم سودان نسبت به انقلاب اسلامی یادآور شد:‌شاعران زیادی در سودان هستند که با محوریت انقلاب اسلامی شعر سروده‌اند که می‌توان از حضور آنان نیز در این برنامه‌ها استفاده کرد.

رئیس حوزه هنری، زمان برگزاری این برنامه فرهنگی را بنا به پیشنهاد سفیر سودان برای هفته اول خرداد ماه، مثبت ارزیابی کرد و افزود: این زمان به دلیل نزدیکی به برنامه‌های رحلت امام خمینی (ره) و حضور هنرمندان انقلابی سودان زمان مناسبی خواهد بود و ما از این حضور استقبال می‌کنیم.

 

زمان انتشار :‌ 1390-01-21