۱۳۹۷/۰۲/۳۰
۱۱:۲۱ ق٫ظ

يك منبع كويتي آگاه اعلام كرد: آنچه كه در حال حاضر در سوريه رخ مي‌دهد نتيجه‌ي تلاش مداوم و بسيار فشرده‌ي گروه‌هاي منطقه‌اي، بين‌المللي و كويتي با هدف براندازي نظام بشار اسد است.

تبانی عربستان، آمریکا و کویت برای براندازی نظام بشار اسد

يك منبع كويتي آگاه اعلام كرد: آنچه كه در حال حاضر در سوريه رخ مي‌دهد نتيجه‌ي تلاش مداوم و بسيار فشرده‌ي گروه‌هاي منطقه‌اي، بين‌المللي و كويتي با هدف براندازي نظام بشار اسد است.

يك منبع آگاه، به سايت شبكه‌ي نهرين نت گفت: نقشي كه گروه‌هاي پارلماني و سياسي وهابي در خصوص وقايع سوريه ايفا مي‌كنند بسيار جدي است و اين گروه‌ها در ناامني‌ها عليه نظام سوريه در سايه‌ي غفلت نيروهاي امنيتي سوريه و كويت سهم دارند.

اين منبع افزود: اعضاي جريان وهابي در كويت در جمع آوري پول و ارسال آن به سوريه به ويژه از طريق شهر مرزي درعا موفق شده و عناصري وابسته به يك گروه وهابي سلفي را در داخل شهر درعا و مناطق روستايي اطراف آن از چهار سال پيش ايجاد كرده‌اند.

به گفته‌ي اين منبع، از آنجا اين گروه فعاليت خود را به شهرهاي حمص، حماه، اللاذقيه و مناطق روستايي ديگر در ازاي مبالغ مالي هنگفت گسترش داده‌اند وهر يك از اعضاي اين گروه ماهانه حدود 500 هزار دلار دريافت مي‌كنند.

اين منبع از دست داشتن "جمعيت احياي ميراث اسلامي كويت" در حمايت مالي از اين ناامني‌ها در سوريه خبر داد و گفت: اين جمعيت روابط بسيار محكمي با رهبران جريان وهابي عربستان و نيز سازمان اطلاعات عربستان دارد و دستوراتي را از سازمان اطلاعات عربستان براي فعاليت عليه شيعه‌ي كويت، عراق و بقيه كشورهاي خليج (فارس) مي‌گيرد.

اين منبع كويتي تاكيد كرد: جمعيت احياي ميراث اسلامي در كويت گروه‌هاي تكفيري وهابي در عراق را با ده‌ها ميليون دلار به منظور هدف قرار دادن مساجد و حسينه‌هاي شيعه و منفجر ساختن خودروها در مناطق شيعه حمايت كرده است و اين بار اين جمعيت ميليون‌ها دلار را براي جذب افراد جديد به داخل سوريه انتقال داده كه آنها به اين جريان وهابي تكفيري بپوندند و شبه نظامياني را تشكيل دهند تا در هر درگيري با نيروهاي امنيتي از آنها استفاده شود.

اين منبع افزود: جمعيت احياي ميراث اسلامي همچنين با حمايت و هماهنگي نيروهاي امنيتي و وهابي در عربستان و از طريق ديپلمات‌هايي كه در سفارت عربستان در كويت فعاليت دارند سعي در تحقق اهدافش در كشورهاي منطقه دارد.

برخي نمايندگان و شخصيت‌هاي ديني وهابي در كويت نظير هايف المطيري، خالد السطان و ضيف‌الله بورنيه در راستاي تحريكات مذهبي عليه نظام سوريه تلاش مي‌كنند.

اين منبع كويتي عنوان داشت: طرح‌هاي امنيتي با هدف بي‌ثباتي سوريه و متزلزل ساختن نظام بشار اسد يك طرح بين‌المللي است چرا كه سازمان اطلاعات آمريكا و اسرائيل و عربستان در اين طرح نقش دارند و از چهار سال پيش با استفاده از سازمان‌هاي وهابي اين طرح را برنامه‌ريزي كردند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01