۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۳:۵۲ ب٫ظ

محمد حسن قديري ابيانه، سفير پيشين ايران در مكزيك از جمله شخصيت‌هايي بود كه شب گذشته در تحصن دانشجويان مقابل سفارت عربستان حاضر شد و طي سخناني در جمع دانشجويان، برخوردهاي اخير حكومت بحرين در سركوب مخالفان و حمايت عربستان از اين برخوردها را محكوم كرد.

تحصن دانشجویی مقابل سفارت عربستان پایان یافت

تحصن جمعي از دانشجويان دانشگاه امام خميني (ره) قزوين در مقابل سفارت عربستان پايان يافت.

 

اين تحصن پس از دو روز، شب گذشته با انجام سخنراني، مراسم عزاداري، شعرخواني و محكوميت برخورد دولت بحرين با معترضان اين كشور به پايان رسيد.

شب گذشته و پيش از پايان اين تحصن، دانشجويان متحصن به مناسبت ايام فاطميه مراسم عزاداري برگزار كردند و پس از قرائت حديث كساء، نماز مغرب و عشاء را به جماعت خواندند.

محمد حسن قديري ابيانه، سفير پيشين ايران در مكزيك از جمله شخصيت‌هايي بود كه شب گذشته در تحصن دانشجويان مقابل سفارت عربستان حاضر شد و طي سخناني در جمع دانشجويان، برخوردهاي اخير حكومت بحرين در سركوب مخالفان و حمايت عربستان از اين برخوردها را محكوم كرد.

وي انقلاب‌هاي كشورهاي منطقه و شمال آفريقا را متاثر از انقلاب اسلامي ايران دانست و اظهار كرد: اين اتفاقات كم كم در حال تبديل شدن به يك تمدن بزرگ اسلامي است كه پايتخت فكري آن ايران خواهد بود.

به گزارش ايسنا، در پايان اين تحصن نيز دانشجويان به منظور بزرگداشت "آيات القرمزي" شاعره بحريني كه در حوادث اخير اين كشور شهيد شد، مراسم شعر خواني برگزار كردند كه برخي از شعرا در آن حضور داشتند.

اين تحصن با صدور بيانيه‌اي پايان يافت.

در اين بيانيه آمده است:

خيزش‌هاي اسلامي در منطقه که با تاثيرپذيري از الگوي انقلاب اسلامي آغاز شده بود و جنگ‌هاي 33 روزه و 22 روزه محرک اين جريان اسلام خواه بود استکبار و ايادي آن را با سردرگمي مواجه کرد و برخوردهاي متناقض آنها با اين پديده خود گواهي بر اين مدعاست.

انتفاضه عربي- اسلامي که ديني بودن و مردمي بودن روح آن را تشکيل مي‌داد و انعکاس صداي رساي مظلومان عالم بود با دو راهبرد استکبار يعني شبيه‌سازي و فرصت طلبي روبه رو شد.

 

راهبرد شبيه‌سازي که با هدف قرار دادن اين کشورهاي محور مقاومت طراحي شده بود و کشورهايي از جمله ايران و سوريه را در برمي‌گرفت از همان ابتدا با حضور انقلابي و به موقع ملت‌ها در صحنه خنثي شد و راهبرد فرصت طلبي با هدف کشورهاي ديکتاتوري وابسته به استکبار طراحي شدکه سران کفر از تمامي ظرفيت خود براي به اجرا درآوردن آن استفاده کردند و حفظ نظام فاسد حاکم بر کشور ملتهب به مهم ترين خواسته آنان تبديل شد.

اما استکبار براي به دست آوردن اين راهبرد هيچ گزينه‌اي را جز متوسل شدن به نماينده اصلي اسلام آمريکايي در منطقه يعني رژيم فاسد سعودي نداشت و اين جا بود که دست استکبار جهاني از آستين پادشاهان فاسد سعودي و مفتيان وهابيت نجس بيرون آمد.

عربستان سعودي که خود گزينه بعد دومينوي انتفاضه عربي و اسلامي بود با وقاحت تمام به مداخله در امور کشورهاي يمن و بحرين پرداخت. با دخالت در منازعه يمن و حفظ قدرت علي عبدالله صالح قصد خفظ اين ديکتاتور را داشتند که البته از اين بي شرمي‌ها در قبال پرونده يمن از جمله جنگ ششم رژيم صالح با جنبش الحوثي را شاهد بوديم .اما در قبال بحرين رژيم آل سعود به يک جنايت عظيم انساني دست زد که با زير پا گذاشتن تمام قوانين شريعت اسلام براي حفظ قدرت ننگين آل خليفه به ميدان آمد و چه ها که نکرد!!! از قرآن سوزي گرفته، تا تخريب حسينه‌ها و مساجد، از کشتار وحشيانه ي زنان و کودکان گرفته تا به اسارت گرفتن مردان معترض، از حمله به دسته‌هاي عزاي فاطميه تا ممنوع اعلام کردن مراسم عزاداري و ... جنايات آل سعود در بحرين آن قدر وحشيانه است که قلم از نگارش آن شرم دارد!

اما با توجه به فعل و انفعالات اخير لازم مي‌دانيم چند نکته را به رژيم آل سعود متذکر شويم:

  1. اخيراً قائم مقام وزارت خارجه عربستان اعلام کرده است که در صورتي که امنيت هيات ديپلمات ما در ايران به خطر بيفتد اقدام به خارج کردن آنها از ايران مي‌کنيم. ما دانشجويان بيدار جمهوري اسلامي به آن ها اعلام مي‌کنيم که قبل از اين‌که شما تصميم به خروج نيروهاي خود بکنيد ما خواهان اخراج هر چه سريع‌تر سفير عربستان و هيات همراه در ايران هستيم و از وزارت خارجه جمهوري اسلامي خواهان تجديد نظر در رابطه با رژيم آل سعود باشد.
  2. در صورتي که مزدوران سعودي اقدام به خروج نيروهاي خود از بحرين ننمايند و از مداخله در ديگر کشورها از جمله يمن دست برندارند، دانشجويان و امت حزب الله از اقدام استشهادي در قبال کشتار مسلمانان مظلوم منطقه دريغ نمي‌کنند.

 

  1. اخيراً شنيده شده است که مقامات سعودي در صدور ويزا براي حجاج ايراني تعلل کرده‌اند، ما از مقامات جمهوري اسلامي خواستاريم تا با لغو عمره مفرده ضربه شديدي را به پايه‌هاي اقتصادي اين رژيم وارد کنند.
  2. از مسئولين دستگاه ديپلماسي خواهانيم با حضوري فعالانه در عرصه بين المللي و اجراي نقشي فعالتر ضمن يارگيري ديپلماتيک و اتخاذ مواضع صريح‌تر نسبت به تحولات منطقه به ياري مستضعفان عالم در برابر مستکبران بشتابند.

 

زمان انتشار : 1390-02-03