۱۳۹۷/۰۲/۰۶
۷:۰۴ ب٫ظ

يك روزنامه لبناني اعلام كرد كه تخريب مساجد و حسينيه‌ها در بحرين چيزي جز اجراي مستقيم تفكرات وهابيت عربستان سعودي نيست كه با ورود نيروهاي اين كشور به بحرين اجرايي شد.

تخریب مساجد در بحرین اجرای تفکر وهابیت عربستان است

روزنامه الاخبار لبنان در گزارشي اعلام كرد كه تخريب مساجد، نمازخانه‌ها، حسينيه‌ها و محدود كردن آيين‌هاي مذهبي اقداماتي كاملاً وهابي است كه به‌دست نيروهاي «سپر جزيره» در بحرين انجام مي‌شود.

نيروهاي عربستاني و اماراتي كه براي سركوب مردم بحرين به اين كشور اعزام شدند، تحت عنوان نيروهاي «سپر جزيره» اعزام شدند كه نقشي مهم در سركوب و كشتار مردم بحرين ايفا كردند.

الاخبار تصريح كرد: تخريب مساجد شيعيان كاملا با تفكر وهابيت مرتبط است. كسي كه خارج از بحرين زندگي مي‌كند ممكن است تصور كند كه اجراي تفكر وهابيت در بحرين، امري است كه در آن اعراق شده است ولي كسي كه تحولات را در اين كشور پيگيري كند درمي‌يابد كه رفتار نيروهاي امنيتي نشان مي‌دهد همه اقداماتي كه عليه شيعه انجام مي‌شود سرچشمه گرفته از انديشه وهابيت است كه اندك اندك وارد بحرين شده است.

اين روزنامه تاكيد كرد: داستان از جايي شروع شد كه نيروهاي امنيتي به ايستگاه‌هاي صلواتي شيعيان حمله كردند. تا پيش از اين كاري به اين ايستگاه‌ها نداشتند. ولي اين بار وضعيت تفاوت مي‌كرد. نيروهاي امنيتي به تخريب اين ايستگاه‌ها اقدام كردند و پرچم‌هاي سياه و پرچم‌هايي را كه حاوي عباراتي ديني و عاشورايي بود پاره كردند. اين شيوه حمله به شيعيان، ناشي شده از تفكر وهابيت است كه بحريني‌ها تاكنون آن را از آل خليفه نديده بودند.

الاخبار نوشت: سپس دامنه ويرانگري به مساجد رسيد. عقايد وهابي‌گري پس از تخريب خانه‌ها خود را در تخريب مساجد و پاره كردن تصاويري از مردان شيعه نشان داد كه در بسياري از خانه‌هاي شيعيان آويزان بود. مُهر‌هاي تربت حسيني كه شيعيان بر آن نماز مي‌خوانند خرد شد و كتاب‌هاي ادعيه به همراه قرآن به آتش كشيده شد.

اين روزنامه افزود: مهم‌تر از همه هدف قرار گرفتن مساجدي بود كه برخي علماي شيعه در آن مدفون بودند. اين مساجد بي‌مجوز نبود بلكه در اوقاف جعفري ثبت شده بود . هيچ دليلي براي تخريب نداشت جز اينكه مسجد شيعيان بود. اين جداي از ضريح‌ها بود كه وهابيت آن را بدعت در دين مي‌داند.

بنا بر اين گزارش، كار به ممانعت از كاروان‌هاي حسيني رسيد. آن هم در زمان سالروز وفات فاطمه زهرا بنت رسول اكرم (ص). چندين كاروان عزادار حسيني در روزهاي اخير سركوب شد.

الاخبار تصريح كرد: اقدامات امنيتي كه با ورود نيروهاي سپر جزيره به بحرين آغاز شد و مساجد، حسينيه‌ها و مراسم‌هاي ديني شيعيان را در بر گرفت، اقداماتي كاملا هدفمند و انعكاسي از تفكر وهابيت بود كه هر چه مخالف خود باشد، بدعت در دين محسوب مي‌كند و مذاهب ديگر را تكفير مي‌كند.

 

زمان انتشار : 1390-03-01