۱۳۹۷/۱۱/۲۸
۹:۴۶ ب٫ظ

شهر کازابلانکای مراکش میزبان بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب است که تا یکشنبه آینده پابرجا خواهد بود.

تخصیص بخشی از برنامه‌های نمایشگاه کتاب در کازابلانکا به کودکان

به گزارش الأمه:

این نمایشگاه همانند گذشته برنامه‌های جذاب، متنوع و غنی را برای کودکان برگزار و تلاش می‌کند تا به پرسش‌های کودکانه و حس کنجکاوی شناختی آنان را پاسخ دهد.


محمد الاعرج وزیر فرهنگ و ارتباطات مراکش در افتتاحیه این نمایشگاه، در بخشی از سخنرانی خود که برای کودکان اختصاص داده شده بود گفت: «شکی نیست که ما به هنگام تهیه و تدوین برنامه بخش کودکان برای این نمایشگاه، به فکر موضوعاتی برای پر کردن اوقات فراغت شما بودیم... موضوع‌هایی همچون  کارهای روزانه فرهنگی که میل شما را به خواندن و مطالعه بیشتر کند و حس کنجکاوی علمی شما را تقویت کند و به مهارت‌های شما بیفزاید و عشق شما را به کتاب بیشتر کند». 


برنامه پیشنهادی نمایشگاه کتاب کازابلانکا برای کودکان در چهار فضای متنوع تدارک دیده شده است، از جمله «بخش نوآوری و هنری»، «بخش کتاب من»، «بخش میراث میهنی» و «بخش تئاتر و سن».


با توجه به این چهار بخش، موضوع‌های برنامه نمایشگاه کتاب بخش کودکان بین پارامترهایی همچون تمدن، تاریخ، معماری، طبیعت، مهندسی و تکنولوژی توزیع شده است.


همچنین قرار است تعدادی از کارگاه‌های آموزشی دستی و خلاقیت ذهنی برپا شود که به خلاقیت، نوآوری، هنر زندگی و رفتار مثبت در کودکان کمک کند. 


این برنامه‌ها شامل ساعات زیادی از هیجان، جذابیت و تخیلات ذهنی خواهد بود.


این برنامه‌های متنوع زیر نظر گروهی از نویسندگان، کارشناسان، هنرمندان و انیماتورهای که در زمینه‌های سینما، نقاشی و هنر گریم و جلوه‌های بصری، ساخت عروسک متحرک، هنر سفالگری و موزاییک، برگزار می‌شود. 


همچنین همراه با ارائه برنامه‌هایی نظیر اجرای تئاتر از سوی گروهایی فعال در فضای تئاتر تربیت کودکان، علاوه بر برگزاری کارگاه‌های اجرای کورئوگرافی خواهد بود.

منبع: شرق الاوسط