۱۳۹۷/۰۳/۰۲
۱:۰۲ ب٫ظ

حالی است که همبستگی با مظلومان، از مهم‏ترین ارکان آیین جوانمردی در ورزش بوده و همواره شاهد هستیم که ورزشکاران و تماشاگران در میادین ورزشی با قربانیان حوادث مختلف همدردی می‏کنند، اشغالگران سعودی که تمامی قوانین انسانی را در بحرین زیر پا گذاشته‏اند این بار نیز با نادیده گرفتن عرف

ترس اشغالگران سعودی‏ از جهنم آزادی

همزمان با بازی تیم‏های "پرسپولیس ايران" و "الاتحاد عربستان" ، اشغالگران سعودی از ابراز خشم جوانان ایرانی بشدت ترسیده‏ و تلاش دارند که با ایجاد جنگ روانی خود را از "جهنم استادیوم آزادی" رهایی بخشند.

این بازی قرار است فردا سه‏شنبه بین تیم پرسپولیس نماینده ايران و الاتحاد نماینده عربستان در چارچوب جام قهرمانان باشگاه‏های آسیا در تهران برگزار شود.

در این راستا، "سایت خبری شوت" نوشت که باشگاه‏های عربستانی در بازی‏هایی لیگ قهرمانان آسیا که در ایران برگزار می‏شود شرکت نخواهد کرد و از آن انصراف داده اند.

این سایت همچنین مدعی شد: هرچند براساس قوانین فيفا تيم‌هايي كه از ادامه حضور در جام باشگا‌ه‌ها انصراف مي‌دهند، با مجازات‌ها و جريمه‌هاي سنگيني مواجه مي‌شوند اما فیفا به عربستان سعودي اطمينان داده كه مجازات‌هاي سنگيني عليه باشگاه‌هاي عربستاني به دليل عدم شركت در ليگ قهرمانان آسيا صادر نخواهد کرد و اين باشگاه‌ها تنها امتيازات اين بازي‌ها را از دست خواهند داد!!

همچنین "سایت شبکه العربیة" نیز با اشاره به اعلام جوانان و دانشجويان تهرانی که گفته‏اند روز سه‏شنبه 13 ارديبشت‏ماه با هدف اعلام همدردي با مردم ستمديده كشورهاي بحرين، يمن و ليبي در بازي تيم‏هاي پرسپوليس و الاتحاد عربستان در ورزشگاه آزادي شرکت خواهند کرد، ادعا کرد که این کار یک "استفاده سیاسی از ورزش" است!

این در حالی است که همبستگی با مظلومان، از مهم‏ترین ارکان آیین جوانمردی در ورزش بوده و همواره شاهد هستیم که ورزشکاران و تماشاگران در میادین مختلف ورزشی با حرکاتی چون "حمل نماد"، "بستن بازوبند مشکی" و "سکوت در ابتدای بازی"، با قربانیان حوادث مختلف همدردی می‏کنند.

بنابر این به نظر می‏رسد که اشغالگران سعودی که تمامی قوانین انسانی را در بحرین زیر پا گذاشته‏اند این بار نیز با نادیده گرفتن عرف ورزشی و قوانین بین‏المللی ـ که دخالت سیاست در ورزش را محکوم می‏کند ـ به دنبال خلاص کردن خود از دیگ جوشان استادیوم آزادی و دیگر ورزشگاه‏های ایران با بهانه های سیاسی هستند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01