۱۳۹۹/۰۱/۱۰
۴:۱۳ ب٫ظ

حرم امیرالمؤمنین (ع) همزمان با اعیاد شعبانیه گل‌آرایی و تزئین شد، اما با توجه به جلوگیری از شیوع کرونا و محدودیت‌های زیارت، شب گذشته همزمان با شب ولادت حضرت عباس (ع) حرم علوی خالی از زائر شد.

تصاویری از حرم علوی همزمان با اعیاد شعبانیه

به گزارش الأمه:

حرم امیرالمؤمنین (ع) به منظور جلوگیری از شیوع کرونا هر روز ضدعفونی می‌شود و هم‌زمان با اعیاد شعبانیه خادمان آستان قدس علوی ضریح حرم امام علی (ع) را گل‌آرایی کردند.

همچنین بر بام حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) پرچم  «الانوار المحمدیه» نصب و شبستان و ایوان نجف با پرچم‌هایی مزین به نام مبارک مولود هفته اول شعبان حضرت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و حضرت امام سجاد (ع) تزئین شد.

در چنین ایامی که حرم علوی هر ساله مملو از جمعیت بود و زائران بسیاری از شهرها و کشورهای مختلف برای عرض تبریک میلاد این سه مولود ماه شعبان به حرم علوی مشرف می‌شدند، امسال با توجه به جلوگیری از شیوع کرونا و بسته شدن و مرزها و عدم امکان تردد در بین شهرهای عراق، توفیق زیارت برای عاشقان اهل بیت (ع) امکان‌پذیر نیست و حرم علوی بسیار خلوت شده است.

به طوری که شب گذشته هم‌زمان با ولادت حضرت عباس (ع) با وجود بارش رحمت الهی تعداد زائران حرم انگشت‌شمار و حرم بسیار خلوت بود و در ساعاتی حتی حرم امیرالمؤمنین (ع) خالی از زائر شد.

غربت حاکم در حرم علوی آن هم در ایام اعیاد شعبانیه به ویژه زمان بارش رحمت الهی، یادآور دوران صدام و ممنوعیت زیارت در آن ایام بود.

در ادامه تصاویری از خلوتی حرم امام علی (ع) در اعیاد شعبانیه را مشاهده می‌کنید؛



منبع: فارس