۱۳۹۷/۰۹/۲۹
۲:۵۴ ب٫ظ

نشست کمیته فنی بین‌المللی بررسی قرآن کتابت‌شده توسط خوشنویسان عراقی به همت مرکز ملی علوم قرآنی وابسته به اداره اوقاف شیعیان عراق برگزار شد.

تصاویر نشست کمیته بین‌المللی بررسی مصحف عراق

به گزارش الأمه:
 
این نشست دیروز(۲۷ آذرماه) و با حضور سید علاء الموسوی، رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق در بغداد برگزار شد و این کمیته فنی متشکل از اساتید برجسته قرآنی جهان اسلام است.
 
سید علاء الموسوی، ضمن سخنانی در این نشست گفت: تألیف قرآن توسط خوشنویسان عراقی، یک رؤیای قدیمی بود که امروز توسط گروهی از فرزندان عراق محقق شد و هدف از آن ایجاد صلح، دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز بین مردم از طریق تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است.
 
سمیح خالد احمد عثامنه، داوراردنی و عضو کمیته بین‌المللی بررسی قرآن کتابت‌شده در عراق نیز در این باره گفت: امروز روز مبارکی است، چرا که افراد متخصص در علوم قرآنی که مسئول بازنگری قرآن کتابت‌شده توسط خوشنویسان عراقی‌ هستند، گردهم آمده‌اند.
 
در ادامه این نشست، جلسه کمیته فنی به ریاست رافع العامری، مدیر مرکز علوم قرآنی عراق برگزار شد و ملاحظاتی درباره حروف و شکل آن‌ها، اعراب‌گذاری واژگان قرآنی، نشانه‌های وقف و ابتدا، نام سوره‌ها و دیگر امور فنی ارائه شد.
 
رافع العامری قول داد که همه نظرات و آراء را به منظور بررسی و رسیدن به نسخه‌ای که بیشترین دقت در آن شده باشد را در اختیار رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق قرار دهد.
 
کمیته بین‌المللی بررسی قرآن کتابت‌شده توسط خوشنویسان عراقی متشکل از سمیح عثمانه از اردن، عبدالکریم صالح از مصر، محمد عطفای از مراکش، حمیدرضا مستفید از ایران و علی مبروک الزین از سودان است و کمیته علمی بررسی این مصحف نیز متشکل از فاخر جبر رئیس کمیته علمی، روضان بهیه رئیس انجمن خوشنویسان عراق، علی الصفار، هادی الدراجی، احمد العتابی و بسام بنانه است.
 
قرار است، آیین رونمایی از این قرآن که به همت مرکز ملی علوم قرآن وابسته به اداره اوقاف شیعیان عراق و توسط جمعی از خوشنویسان عراقی کتابت شده است، امروز برگزار شود.
 
سمپوزیوم بین‌المللی قرآن با خوشنویسی عراقی
 
منبع: ایکنا