۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۱۰:۰۳ ق٫ظ

تظاهرات ضد آمریکایی سوری‌ها مقابل سفارت آمریکا

سوري‌ها در اعتراض به دخالت‌هاي آمريكا در امور داخلي اين كشور در برابر سفارت آمريكا در دمشق تظاهرات كردند.

 به نقل از خبرگزاري سوريه (سانا)، صدها تظاهركننده‌ي سوري با تظاهرات در برابر سفارت آمريكا در دمشق دخالت‌هاي آمريكا در امور داخلي كشورشان را محكوم كردند.

تظاهركنندگان با تاكيد بر اينكه دخالت‌هاي آمريكا وحدت ملي سوري‌ها را افزايش مي‌دهد نسبت به سياست‌هاي دوگانه‌ي اين كشور و سازمان ملل در برابر سوريه و ساير كشورها اعتراض كردند.

تظاهرات پس از پايان يافتن زمان تعيين شده از طرف وزارت كشور بدون هيچ گونه خشونتي به پايان رسيد.

از سوي ديگر اتحاديه‌ي دانشجويان سوريه در پاريس با همكاري شهروندان اين كشور ساكن فرانسه در برابر ديوار صلح در پاريس تجمع كرده و از دولت و ملت سوريه در برابر توطئه‌هاي خارجي كه هدف از آن از بين بردن وحدت و ثبات كشور است، حمايت كردند.

تجمع كنندگان با سردادن شعارهايي اعتراض خود را نسبت به برخي پوشش خبري مغرضانه برخي شبكه‌هاي تلويزيوني عربي و خارجي نشان دادند.

از سوي ديگر در درگيري نيروهاي مسلح سوريه با افراد مسلح 6 نيروي امنيتي كشته شدند. در حمله افراد مسلح به ماشين كارگران سوري نيز 10 تن جان خود را از دست داده و سه تن نيز زخمي شدند.

غسان طنوس، مدير بيمارستان ملي شهر حمص اعلام كرد كه روز يكشنبه جسد 10 تن از شهروندان غير نظامي اين كشور كه بر اثر تيراندازي افراد مسلح كشته شده بودند به اين بيمارستان منتقل شد و سه تن ديگر نيز كه زخمي شده بودند براي درمان در اين بيمارستان به سر مي‌برند.

محمد شاهين، از مسئولان پزشكي قانوني بيمارستان نيز اعلام كرده زخمي‌ها از حمله افراد مسلح به ماشين آنها خبرداده و گفته‌اند كه در هنگام بازگشت از لبنان مورد هدف قرار گرفتند.

شاهين با بيان اينكه قربانيان از نزديك مورد هدف قرار گرفته‌اند گفت كه زخمي‌ها شرايط خوبي ندارند.

از سوي ديگر يك مقام مسئول نظامي سوريه اعلام كرد كه بر اثر درگيري ميان نيروهاي امنيتي اين كشور و افراد مسلح در حومه درعا و شهرهاي حمص و بانياس شش تن از نيروهاي ارتش كشته و تعدادي ديگر زخمي شدند.

به گفته‌ي اين مقام مسئول همچنين تعدادي از افراد مسلح گروه‌هاي تروريستي كشته و زخمي شدند و ده‌ها تن از آنها به همراه مقادير زيادي سلاح دستگير شدند.

وزارت كشور سوريه نيز اعلام كرد: تاكنون 915 نفر از كساني كه در خشونت‌هاي اخير اين كشور دست داشتند خود را به پليس معرفي كردند.

وزارت كشور همچنين اعلام كرد كه اين افراد پس از گرفتن تعهد براي عدم تكرار چنين اقداماتي آزاد شدند.

از سوي ديگر اهالي شهر حمص جسد سه تن از نيروهاي امنيتي و ارتش كشته شده در درگيري با افراد مسلح را تشييع كردند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01