۱۳۹۷/۰۸/۳۰
۱:۴۴ ب٫ظ

در پی تعطیلی تمامی دوره های شبانه مدارس دینی از سوی وزارت علوم و تحصیلات عالی جماعت اسلامی کردستان عراق این تصمیم را محکوم و آن را بخشی از ظلم و ستم سیستم حکمرانی اقلیم کردستان عراق در حق بنیانهای دینی دانست.

تعطیلی بخش شبانه مدارس دینی در کردستان عراق

به گزارش الأمه:

 فراکسیون جماعت اسلامی کردستان عراق در پارلمانی محلی این منطقه با اشاره به تعطیلی بخش شبانه مدارس دینی توسط وزارت علوم اقلیم کردستان عراق اعلام کرد تعطیلی مدارس دینی را رد می کنیم.

این فراکسیون تصریح کرد: تصمیم وزارت علوم اقلیم را کاملا رد می کنیم و بر این باور هستیم که دولت کنونی که یک دولت موقت است نمی تواند و این اختیار را ندارد که چنین تصمیمی بگیرد.

جماعت اسلامی کردستان عراق در ادامه افزود: از دولت اقلیم کردستان عراق می خواهیم در سریعترین زمان ممکن از این تصمیم عقب نشینی کرده و مدارس دینی به فعالیت خود در اقلیم ادامه دهند.

فراکسیون مذکور دولت اقلیم کردستان عراق را همچنین متهم کرد که تصمیماتش بخشی از فرایند منحرف کردن جوانان و دانشجویان و مانع تراشی در مقابل تحصیلات دینی شده است.

به گفته فراکسیون جماعت اسلامی کردستان عراق تصمیم اخیر دولت اقلیم کردستان عراق بخشی از ظلم و ستم سیستم های لائیکی است که در کردستان عراق حاکمیت می کنند.

هفته گذشته وزارت علوم و آموزش عالی دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد برای سازماندهی امور مدارس دینی بخش های شبانه این مدارس را که زیرمجموعه وزارت علوم هستند تعطیل کرده و هیچ طلبه ای را در سال جدید برای بخش شبانه نخواهند پذیرفت.

مدارس دینی که تا قبل از این در اقلیم کردستان عراق بصورت مستقل فعالیت می کردند از سال گذشته و با عنوان مبارزه با تفکرات تندرو مدیریت آن به وزارت علوم و آموزش عالی اقلیم منتقل شد.

بدین ترتیب داوطلبان تحصیل در رشته های دینی دیگر امکان تحصیل در بخش های شبانه را نداشته و تنها می توانند در بخش های روزانه تحصیل کنند.

با این اقدم دولت اقلیم از تعداد دانشجویان رشته های دینی در اقلیم کردستان عراق کاسته خواهد شد.

به غیر از جماعت اسلامی کردستان عراق هنوز سایر احزاب اسلامی موضع گیری نکرده اند.

 

منبع: ایکنا