۱۳۹۷/۰۴/۰۹
۱:۴۱ ب٫ظ

رئیس جمهوری ترکیه، موضع« کریستیانو رونالدو» را برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین ستود و قابل تحسین و تقدیر دانست.

تقدیر «اردوغان» از «رونالدو» برای موضع حمایتگرانه اش از فلسطین

به گزارش الأمه به نقل از خبرگزاری شبستان:

 «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه با ستایش از بازی «کریستیانو رونالدو» بازیکن تیم ملی پرتغال در برابر تیم ملی اسپانیا در جام جهانی فوتبال 2018 روسیه، بر اهمیت موضع رونالدو در قبال مسئله فلسطین تاکید و اعلام کرد: موضع این ستاره فوتبال پرتغال در حمایت از مسئله فلسطین قابل تقدیر است.

رئیس جمهوری ترکیه در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که طرفدار رونالدو است یا «لئونل مسی» بازیکن تیم ملی آرژانتین است، گفت: طرفدار رونالدو است و سه گل این ستاره پرتغالی  به اسپانیا، مسئله بااهمیتی است.

اردوغان افزود: ساختار فیزیکی رونالدو نمی توان نادیده گرفت و عملکرد و شخصیت و ایمان وی و به خصوص موضع اش در قبال مسئله فلسطین بسیار مهم است و به همین دلیل به وی تبریک می گویم.

وی گفت: پیش از این می گفتم که آلمان منتخب جام جهانی می شود، اما ما اشتباه می کردیم و آلمان در اولین بازی خود در مقابل مکزیک شکست خورد.

گفتی است، «کریستیانو رونالدو» مهاجم سرشناش تیم رئال مادرید اسپانیا و تیم ملی پرتغال تاکنون 4 کفش طلا را دریافت کرده است، وی در سال 2008 موفق شد تا برای نخستین با ر کفش طلای اروپا را کسب کند و پس از آن کفش طلا را برای کمک به کودکان فلسطین به حراج گذاشت و مبلغ دریافتی را به کودکان فلسطینی هدیه داد؛ پس از آن، فیفا رونالدو را به مدت سه سال از کسب این عنوان محروم کرد و پس از گذراندن محرومیتش در سال 2010، دوباره جایزه کفش طلا را به مردم فلسطین اهدا کرد.