۱۳۹۷/۰۱/۲۸
۳:۴۲ ب٫ظ

رانندگی در عربستان سعودی برای زنان ممنوع می‌باشد اما زنان این کشور مدتی است که برای به دست آوردن این حق دست به سلسله اعتراضاتی زده‌اند. در همین راستا دو زن نیز به جرم رانندگی دستگیر شده‌اند. اما زنان دیگر در حمایت از این دو زن دستگیر شده، صحنه‌هایی از رانندگی خود را در اینترنت من

تلاش زنان عربستانی برای رسیدن به حق رانندگی

زنان عربستانی کماکان برای رسیدن به حق رانندگی در کشورشان تلاش می‌کنند.

به نقل از سایت خبری جزیره نت، زنان عربستانی در یک بیانیه از پادشاه کشورشان درخواست کردند تا به آن‌ها اجازه بدهد، خودشان ماشین‌هایشان را برانند. این بیانیه پس از اعلام فتوای برخی از علمای عربستانی بوده است. تعدادی از علمای این کشور رانندگی زنان را حرام اعلام کرده‌اند و به همین دلیل نیز زنان عربستانی باید همیشه با خود مردی به همراه داشته باشند تا به جای آن‌ها رانندگی کند. این در حالی است که تعدادی از زنان عربستانی به خوبی می‌توانند رانندگی کنند و در این زمینه نیز مشکلی ندارند.

جزیره نت همچنین در ادامه گزارش خود نوشت: زنان عربستانی در این بیانیه که سه‌شنبه هفته گذشته در اینترنت منتشر شد، گفته‌اند که تعداد زنان این کشور که توانایی رانندگی را دارند بسیار زیاد هستند که اکثر آن‌ها از کشورهای حاشیه خلیج فارس گواهی رانندگی خود را اخذ کرده‌اند. در این بیانیه همچنین آمده است که تنها در یک مرکز آموزش رانندگی در بحرین بیش از پنج هزار زن عربستانی در مدت یک سال توانسته‌اند گواهی رانندگی خود را دریافت کنند. این زنان که پیش از این نیز در 17 ژانویه، برنامه‌ای به نام «ماشینم را خودم خواهم راند» را ترتیب داده بودند، با این درخواست خود از ملک عبدالله خواستند تا به تلاش‌های آن‌ها توجه کند و با تغییر این قانون به آنان کمک کند.

یکی از نکاتی که زنان عربستانی را برای تغییر این قانون مصر کرده است، توانایی رانندگی در زمان‌های فوری و اضطراری می‌باشد که مردی برای رانندگی حضور نداشته باشد.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: حمایت از ما زنان مسئله‌ای است که همه ادیان به آن تاکید دارند اما آداب و سنن عربستان سعودی آن را از ما سلب می‌کند.

شایان ذکر است که رانندگی در عربستان سعودی برای زنان ممنوع می‌باشد اما زنان این کشور مدتی است که برای به دست آوردن این حق خود دست به سلسله اعتراضاتی زده‌اند. در همین راستا دو زن نیز به جرم رانندگی دستگیر شده‌اند. اما دیگر زنان عربستانی در حمایت از این دو زن دستگیر شده، صحنه‌هایی از رانندگی خود را در اینترنت منتشر کردند.
http://www.aljazeera.net/news/pages

 

زمان انتشار : 1391-04-04