۱۳۹۷/۰۲/۱۱
۱۲:۵۶ ب٫ظ

شار اسد تماسي تلفني از ملك عبدالله بن عبدالعزيز آل سعود دريافت كرد و ملك عبدالله حمايت عربستان از سوريه در مقابل توطئه‎اي كه امنيت و ثبات سوريه را هدف قرار داده است، اعلام كرد.

تماس تلفنی ملک‎عبدالله با اسد و حمایت وی از سوریه

پادشاه عربستان روز گذشته در تماسي تلفني با رئيس جمهوري سوريه، حمايت خود از اين كشور در مقابل آنچه توطئه خواند، اعلام كرد.

روزنامه الوطن سوريه اعلام كرد كه "ملك عبدالله بن عبدالعزير آل سعود " در تماسي تلفني با "بشار اسد " رئيس جمهوري اين كشور در خصوص ناآرامي اخير در شهر درعا، از سوريه اعلام حمايت كرد.

الوطن نوشت: پس از تركيه، عراق، كويت، بحرين و قطر، عربستان سعودي و چين نيز حمايت خود را از دمشق اعلام كردند.

به گزارش الوطن، در بيانيه رسمي دفتر بشار اسد آمده است كه بشار اسد تماسي تلفني از ملك عبدالله بن عبدالعزيز آل سعود دريافت كرد و ملك عبدالله حمايت عربستان از سوريه در مقابل توطئه‎اي كه امنيت و ثبات سوريه را هدف قرار داده است، اعلام كرد.

در اين بيانيه همچنين آمده است كه عربستان سعودي براي خنثي‎سازي اين توطئه در كنار مردم و دولت سوريه ايستاده است.

به نوشته الوطن، ديروز همچنين نماينده چين در امور خاورميانه با فاروق الشرع معاون رئيس جمهوري سوريه ديدار و حمايت كشورش را از دمشق اعلام كرد.

روز گذشته، شيخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امير كويت، حمد بن جاسم آل‎ثاني، امير قطر، جلال طالباني رئيس جمهوري عراق و حمد بن عيسي آل خليفه كه خود در حال سركوب مردم بحرين است، در تماسي تلفني با بشار اسد، اعلام كردند كه كشورهايشان در مقابل توطئه‎اي كه در سوريه ايجاد شده است، در كنار اين كشور ايستاده‌اند.

الوطن نوشت: سوريه اكنون در معرض فتنه‎اي طائفي قرار گرفته است كه برخي طرف‎هاي خارجي تلاش مي‎كنند آن را با خواسته‎هاي اصلاح‎گرايانه در هم آميزند.

 

زمان انتشار : 1390-01-09