۱۳۹۹/۰۲/۰۴
۲:۱۷ ب٫ظ

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین از ادامه تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت در مساجد در ماه رمضان به دلیل مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

تمدید تعطیلی مساجد غزه در رمضان

به گزارش الأمه:

«عبدالهادی الأغا»، نماینده وزارت اوقاف فلسطین در غزه، با اعلام تمدید تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت در مساجد غزه در ماه رمضان به دلیل کرونا، گفت: البته امام جماعت و مؤذن و تکبیرگو از این مورد مستثنا هستند و می‌توانند به منظور ابقای نماز جماعت، این آیین را با رعایت تدابیر پیشگیرانه در مساجد اجرا کنند.

الأغا از شهروندان غزه خواست که نماز خود را در منازل اقامه و خانه‌های خود را تبدیل به مسجد کنند و با عبادت و طاعت خداوند منازل را آباد سازند. همچنین، مردم جز برای رفع نیازهای ضروری منزل را ترک نکنند و از تجمع در اماکن عمومی و بازارها و برگزاری تجمع خودداری کنند.

نماینده وزارت اوقاف فلسطین در غزه گفت: اجرای تدابیر پیشگیرانه برای حفظ سلامت شهروندان، از واجبات شرعی است و بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی و حضور در تجمعات مخالفت با شرع محسوب می‌شود و مستوجب مجازات خواهد بود.

این مقام فلسطینی با بیان اینکه استقبال از ماه رمضان و ادای واجبات و نوافل به مسلمانان توصیه اکید شده است، گفت: مسلمانان می‌توانند نماز تراویح ماه رمضان را در خانه‌های خود به جا آورند.

 

منبع: ایکنا