۱۳۹۹/۰۳/۲۱
۸:۳۴ ق٫ظ

کتاب «تن تن و سندباد» نوشته محمد میرکیانی، توسط انتشارات مهنا و با ترجمه برنا کارا گازاوغلو استاد دانشگاه آغری ترکیه به زبان ترکی منتشر شد.

«تن تن و سندباد» به ترکیه رفت/ کتابی که کار رهبرانقلاب را آسان کرد!

به گزارش الأمه:

کتاب «تن تن و سندباد» نوشته محمد میرکیانی به زبان ترکی توسط انتشارات مهنا با ترجمه برنا کارا گازاوغلو استاد دانشگاه آغری ترکیه منتشر شد.

کتاب «تن‌تن و سندباد»، کتابی استراتژیک در حوزه‌ ادبیات نوجوان است که هدف نویسنده از خلق چنین داستانی پرداخت استعاری و غیرمستقیم به مسئله تهاجم فرهنگی غرب به شرق است.

در ابتدای دهه‌ ۷۰، مسئله تهاجم فرهنگی امری واضح و قابل رؤیت برای همگان نبود و حتی علی‌رغم تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب، این امر برای طیف وسیعی از دست‌اندرکاران و مسئولان گنگ و نامفهوم بود.

کتاب «تن‌تن و سندباد» در سال ۷۰ نوشته شد و در سال ۹۵ یادداشت رهبر معظم انقلاب بر این کتاب رونمایی شد؛ اتفاقی که توانست بار دیگر کتاب را معرفی و موجب استقبال قابل توجه پس از ۲۵ سال از یک کتاب نوجوان شود.

رهبر معظم انقلاب در تقریظی بر این کتاب نوشته‌اند: «من هم همین قصّه را همیشه تعریف می‌کردم! حیف که خیلی‌ها آن را باور نداشتند. حالا خوب شد، شاهد از غیب رسید! راوی این حکایت که خود همه چیز را به چشم خود دیده، حکایت تن تن و سندباد را چاپ کرده است. حالا دیگر کار من آسان شد! همین بس است که نسخه‌ی این کتاب را به همه‌ بچه‌ها بدهم.»

 

منبع: فارس