۱۳۹۸/۱۱/۱۰
۹:۰۳ ق٫ظ

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان و شیخ عبدالله بن محمد السالمی وزیر اوقاف عمان ضمن گفت و گو با یکدیگر و تبادل نظر درباره راه های توسعه مناسبات فرهنگی بر گسترش همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف قرآنی تاکید کردند.

توسعه همکاری های قرآنی ایران و عمان

به گزارش الأمه:

دو طرف در این دیدار ضمن بررسی راه های توسعه بیش از پیش همکاری های فرهنگی به خصوص در زمینه فعالیت های نمایشگاهی و مبادلات فرهنگی، آمادگی خود را برای توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک دو جانبه در امور قرآنی و فرهنگی اعلام کردند.
سید علی موسوی زاده رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار پیشنهاداتی از جمله حضور کشور عمان به عنوان مهمان ویژه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در تهران پیشنهاد کرد که مورد استقبال طرف عمانی قرار گرفت.

برپایی نمایشگاهی قرآنی در مسقط با همکاری جمهوری اسلامی ایران از دیگر محورهای دیدار سفیر ایران در عمان با وزیر اوقاف این کشور اعلام شده است که این موضوع نیز مورد استقبال وی قرار گرفت.

روابط و مناسبات ایران و عمان همواره در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری رو به توسعه بوده است و هیات های مختلفی از دو کشور به مناسبات های مختلف به پایتخت های یکدیگر سفر کرده و راه های توسعه روابط را بررسی می کنند.