۱۳۹۷/۰۲/۰۳
۹:۴۴ ب٫ظ

طلعت شاهین: مردم باید به پای صندوق‌های رای بروند و در اولین انتخابات پس از انقلاب مصر شرکت کنند. هر شهروند مصری باید این احساس را داشته باشد که در راه سازندگی و آبادانی کشورش گام برمی‌دارد و باید خودش را جزئی از این سرزمین بداند.

توصیه شاعران و ادبیان مصری به نامزدهای انتخاباتی

رسیدن به جهانی بهتر و ساختن کشوری که از هر لحاظ نمونه و بی‌نظیر باشد، آرزوی هر شهروندی است. این امید و آرزو برای ساختن آینده‌ای زیباتر و پربارتر پس از هر انقلابی در دل مردم بیش از پیش شکوفا می‌شود و در این اوضاع و احوالی که همه چیز به سمت تغییر پیش می‌رود، مردم از کوچک و بزرگ دست در دست یکدیگر می‌دهند و می‌کوشند به آرمان‌هایی که برای تحقق آن تا پای جان رفته‌اند، جامه عمل بپوشانند. در چنین فضای پویایی تمام شهروندان یک کشور ایده‌ها و اعتقادات خود را بیان می‌کنند و با تمام وجود سعی دارند که اوضاع روبه بهبود کشورشان دوباره به عقب بازنگردد.

اهل قلم در کشور مصر نیز در همین راستا و با همین آرمان خواسته‌های خود را از نامزدان انتخاباتی دور بعدی کشورشان بیان کرده‌اند و نکاتی را به مردم خود متذکر شده‌اند.

به نقل از سایت خبری الیوم السابع تعدادی از شاعران و ادیبان مصری به مناسبت اولین انتخابات دموکراسی پس از سال‌ها، علاوه بر تشویق مردم برای شرکت در این انتخابات، نکاتی را نیز به نامزدان انتخاباتی گوشزد کردند.

دکتر طلعت شاهین مترجم، در تشویق مردم مصر به شرکت در این انتخابات گفت مردم باید به پای صندوق‌های رای بروند و در اولین انتخابات پس از انقلاب مصر شرکت کنند. او همچنین افزود که هر شهروند مصری با ید این احساس را داشته باشد که در راه سازندگی و آبادانی کشورش گام برمی‌دارد و باید خودش را جزئی از این سرزمین بداند.

عبدالمنعم رمضان شاعر مصری نیز توصیه‌های به نامزدان انتخاباتی داشته و در این زمینه گقته است، نامزدان انتخابی نباید چندان به پارلمان تکیه داشته باشند چون سیستم انتخاباتی در مصر و ناظران هر دو بازماندگان نظام قبلی هستند و چندان با آن تفاوتی نمی‌کنند. او همچنین افزود ما چندان به شورای نظامی امیدوار نیستیم چون در هر حال این یک شورای انتقالی است و ما نمی‌خواهیم چشم به ارگانی داشته باشیم که به احتمال زیاد نمی‌تواند خواسته‌های ما را برآورده کند.

سلوی بکر نویسنده نیز در این زمینه به مطالبی اشاره کرد و خطاب به مردم مصر گفت، انتخابات در اوضاع و اخوال بدی برگزار می‌شود و هیچ چیز هم درستی نتایج را ضمانت نخواهد کرد.

 

 

زمان انتشار : 1391-02-01