۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۱۱:۲۰ ب٫ظ

وی با بیان اینکه صنعت نفت کشور با شتاب روز افزون در حال پیشرفت است، گفت: کارهایی که روزی آرزوهایی دست نیافتنی بودند امروز با اتکاء به اندیشه، همت و ایمان فرزندان ایران یکی پس از دیگری محقق می شوند.

توطئه‌های بدخواهان با همت و تلاش فرزندان ایران اسلامی بی اثر شده است

گروه نفت: رئیس جمهوری گفت: امروز متخصصان و کارگران صنعت نفت کشور همه بداخلاقی ها و دشواری ها را پشت سر گذاشته و علاوه بر آنکه همه نیازهای کشور را در داخل تولید می کنند دشمن را نیز از ضربه زدن و تحمیل فشار به ملت ایران مایوس کرده اند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود احمدی نژاد، امروز (سه شنبه سوم خرداد) در مراسم افتتاح مرحله نخست طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان، افزود: دشمنان قبل از انقلاب به نوعی و بعد از انقلاب به نوعی دیگر در تلاش بودند تا متخصصان و کارگران ایرانی نتوانند در صنعت روی پای خود بایستند اما همت و تلاش فرزندان ایران تمام طراحی ها و توطئه های بدخواهان علیه انقلاب اسلامی را بی اثر کرده است.

وی با بیان اینکه صنعت نفت کشور با شتاب روز افزون در حال پیشرفت است، گفت: کارهایی که روزی آرزوهایی دست نیافتنی بودند امروز با اتکاء به اندیشه، همت و ایمان فرزندان ایران یکی پس از دیگری محقق می شوند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه روزگاری دشمنان تلاش می کردند صنعت نفت کشورمان از توانمندی تولید نیازهای داخلی محروم باشد و حتی با تاثیر گذاری بر اذهان بدنبال منصرف کردن از تلاش برای توسعه صنعت نفت و پالایشگاه ها بودند اظهار داشت: امروز اما متخصصان و کارگران صنعت نفت کشور همه بداخلاقی ها ودشواری های را پشت سر گذاشته و علاوه بر آنکه همه نیازهای کشور را در داخل تولید می کنند دشمن را نیز از ضربه زدن و تحمیل فشار به ملت ایران مایوس کرده اند.

احمدی نژاد اظهار امیدواری کرد: تا همه برنامه های دولت برای توسعه صنعت نفت در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه و بهره گیری از توان متخصصان داخلی محقق شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، سوم خرداد را روزی دانست که تا ابد به عنوان افتخاری برای ملت ایران و همه موحدان عالم باقی خواهد ماند خاطرنشان کرد: سوم خرداد نقطه عطفی است که به واسطه آن تمامی طراحی استکبار برای شکست ملت ایران و متوقف کردن حرکت انقلاب اسلامی در هم شکسته شده و روند عمومی حرکت جهان را که به سمت تثبیت سلطه مستکبران بود به نفع احقاق حقوق ملت ها و عدالت و یگانه پرستی اصلاح کرد.

احمدی نژاد تصریح کرد : قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سلطه گران با تقسیم کار و با نقاب های گوناگون برای یک هدف واحد یعنی در هم شکستن انسانیت انسان ها و سیطره طولانی مدت بر بشریت تلاش می کردند و همه ساز و کارها را فراهم کرده و برای این منظور ارکان موثر سازمان ملل را در اختیار گرفته اند.

رئیس جمهور ادامه داد: سلطه گران همه مناسبات اقتصادی و جریانات رسانه ای و فرهنگی را به نفع خود طراحی کرده و در اختیار گرفتند و از سویی دیگر شخصیت و هویت ملت ها را درهم شکسته و جریانات آزادیخواه را در هم کوبیده اند. سال 1356 رییس جمهور آمریکا از موضع فرعونیت فریاد ان الحق سر می داد و اعلام می کرد که ما بر همه جهان مسلط هستیم و ایران نقطه کانونی سیاست های ما در خاورمیانه و مکان امن ماست و حتی تصور اینکه حرکت آزادی خواهانه ای برای دفاع از هویت و کرامت ملت ها باقی مانده باشد را باطل می دانستند.

احمدی نژاد با بیان اینکه در آن ایام ملت ها در یاس و مستکبران در شادی و سرمستی قرار داشتند ، خاطر نشان کرد : امام آمد و با اتکاء به خدای متعال و با تکیه بر ذخایر عظیم اسلام ناب و نیز ویژگی های فرهنگی ملت ایران که سرشار از عشق زلال به پیامبر و اهل بیت بود فریاد نجات انسان ، توحید و عدالت سرداد و لبیک ملت ایران به امام خواب مستکبران را آشفته و طراحی های آنها را برای سیطره بر جهان بر باد داد و مستکبران را با حرکتی مواجه کرد که هر چه پیش می رود گستردگی و جوشش حرکت امام بیشتر می شود.

رئیس جمهور گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی همه سرانگشتان تزویر و نفاق به کار افتادند تا حرکت ملت ایران را با شکست مواجه کرده و از پیشروی امواج ایران اسلامی پیشگیری کنند و در این راستا علاوه بر طراحی توطئه های متعدد علیه ملت ایران جنگ تحمیلی را که گسترده ترین جنگ دوران معاصر بود بر ملت ایران و در حقیقت همه بشریت تحمیل کردند و با پشتیبانی از یک فرد بی فرهنگ و جنایتکار همه توان خود را علیه ملتی تنها و دست خالی اما مومن و مستعد با آرزوی فتح ایران و در آرزوی حداقلی متوقف کردن انقلاب عظیم ملت ایران به میدان آورده و به ایران هجوم آوردند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه دشمنان تا مقطع شکست حصر آبادان به غلبه بر حرکت انقلابی ملت ایران امیدوار بودند افزود: مقاومت مردم خوزستان و در هم شکسته شدن حصر آبادان سرآغاز تحولی بزرگ در جبهه های نبرد و پیروزی های بعدی ملت ایران شد و مقاومت های پهلوانانه و مردانه مردم خرمشهر ، آبادان و خوزستان باعث شد تا طراحی بدخواهان برای از بین بردن انسانیت و ارزشهای انسانی ناکام بماند.

رئیس جمهور شکست حصر آبادان را سرآغاز عقب نشینی های مستمر دشمنان و پیشروی های انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز همه شاهد هستید که غرب در همه حوزه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی رو به زوال و اضمحلال است.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01