۱۳۹۷/۰۶/۱۸
۲:۰۱ ب٫ظ

«سقوط اضطراری» عنوان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی موسویان است که در آن به فرار آخرین سفیر رژیم صهیونیستی از ایران همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

تولید نمایش ضداسرائیلی«سقوط اضطراری» برای اجرا در حوزه هنری

به گزارش الأمه:

سیدعلی موسویان، نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: مئیر عزری، آخرین سفیر رژیم غاصب اسرائیل در ایران در رژیم پهلوی بود که مقارن با پیروزی انقلاب اسلامی از ایران گریخت.

وی با اشاره به اینکه باید برای جذابیت در تولید آثار نمایشی با موضوع انقلاب اسلامی  به دنبال زوایای ناشناخته‌ای از برهه‌های گوناگون انقلاب رفت گفت: خاطرات مئیر عزری که در قالب کتابی منتشر شده است و در آن به برخی مناسبات رژیم پهلوی با رژیم غاصب اسرائیل می پردازد و نکاتی تاریخی در مورد استقرار  سفارت اسرائیل در تهران که اکنون جای خود را به سفارت دولت اسلامی فلسطین داده است از جمله مطالبی بود که مورد توجه من برای مطالعه و تحقیق به منظور تولید یک اثر نمایشی قرار گرفت.

موسویان تصریح کرد: من این نمایشنامه را با نام «سقوط اضطراری» به رشته تحریر درآوردم که بعدها به دعوت و سفارش مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به منظور تولید آن دست به کار شدیم و قرار است پس از روند تولید آن را آذرماه امسال در یکی از سالن های نمایشی حوزه هنری به روی صحنه برود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به برگزاری شانزدهمین جشنواره «تئاتر مقاومت» امکان شرکت این نمایش در آن رویداد تئاتری نیز وجود دارد یا خیر گفت: اجرای این نمایش مستقل از هر رویدادی و به شکل اجرای عمومی خواهد بود و اینکه آیا امکان شرکت آن در آن جشنواره با توجه به قرابت موضوع وجود داشته باشد از جمله مواردی است که باید بعدها تصمیم‌گیری شود.

موسویان در پایان گفت: به طور قطع در تاریخ انقلاب اسلامی مقاطع حساس و سرنوشت‌سازی وجود دارد که با توجه به اینکه دارای قابلیت دراماتیک هستند می‌توان آنها را تبدیل به یک اثر نمایشی جذاب کرد و «سقوط اضطراری» شاید تا حدود زیادی با زبان نمایش به ابعاد ضدبشری و خصمانه رژیم منحوس اسرائیل پرداخته و پاسخی به برخی ابهامات موجود بدهد.

 

منبع: ایکنا