۱۳۹۷/۰۵/۲۴
۱۱:۰۰ ق٫ظ

گروه تروریستی داعش در چهل و ششمین شماره نشریه خود با عنوان «النبأ»، ائمه جماعات مسجدالحرام را به دلیل وابستگی به عربستان، مرتد و کافر معرفی کرد.

تکفیر ائمه جماعت مسجدالحرام توسط داعش

به گزارش الأمه به نقل از ایکنا:

 دیده‌بان فتواهای شاذ و نادر وابسته به دارالفتوای مصر در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که گروه داعش در فتوایی جدید اعلام کرد که حج نوعی بدعت است که باید با آن مبارزه کرد.

در این گزارش آمده؛ هدف داعش از صدور این فتوا، گمراه ساختن مسلمانان و ترویج اعتقادات نادرست  میان آنهاست.

در گزارش دیده‌بان فتواهای شاذ و نادر وابسته به دارالفتوای مصر تأکید شده که داعش جهاد را به عنوان یک رکن به ارکان پنچ گانه اسلام اضافه کرده و آن رامهم‌ترین رکن دین اسلام معرفی کرده است.

در این گزارش آمده؛ بر اساس فتوای جدید داعش حج جهاد اصغر بوده و آنچه داعش به آن دست زده است جهاد اکبر و مقدم بر حج است، لذا فرد می‌تواند حج را برای اقدام به جهاد ترک کند.
 
دیده‌بان فتواهای شاذ و نادر وابسته دارالفتوای مصر تأکید کرده که داعش حج را حرام و هر کس که برای دریافت ویزای حج اقدام کند را مجرم می‌داند، به این دلیل که دریافت ویزای حج  به منزله به رسمیت شناختن مؤسسات مربوط به حج است و این مؤسسات از نظر گروه تروریستی داعش کافرند.
 
این گزارش از سوی دارالفتوای مصر به دنبال انتشار شماره چهل و ششمین شماره نشریه النبأ توسط گروه تروریستی داعش ارائه داده شد که داعشیان در آن نشریه متولی بودن عربستان نسبت به امور حج را موجب تحریم شعائر حج دانستند.
 
داعش در این شماره از نشریه النبأ همچنین، ائمه جماعات حرم مکی نیز به این دلیل که وابسته به حکومت عربستان هستند را کافر و مرتد خواند و اعلام کرد که ادای نماز با اقتدا به آن‌ها جایز نیست.
 
گفتنی است؛ در اعتقادات اهل سنت ارکان دین شامل پنج رکن شهادتین، نماز، روزه، زکات و حج است در حالی که شیعیان اعتقاد به ارکان را به دو صورت اصول و فروع دین بیان می‌کنند.
 
بر اساس اعتقادات شیعه اصول دین شامل پنج اصل توحید، عدل، نبوت، امامت و معاد و فروع دین شامل نماز، روزه، حج، زکات، خمس، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری است.