۱۳۹۸/۱۰/۱۸
۷:۳۵ ق٫ظ

محمدکاظم کاظمی نویسنده و شاعر گفت: جمع زیادی از هموطنان ما هم در کنار شهید سلیمانی جنگیده‌اند، یعنی جبهه مقاومت علیه داعش در سوریه و چون در این میدان عملاً نقش ملیت بسیار کمرنگ بوده و جنبه‌های عقیدتی برجسته ما یک احساس قرابت ویژه با این شهید داریم.

جامعه مقاومت افغانستان قرابت ویژه‌ای با سردار سلیمانی دارد

به گزارش الأمه:

محمد‌کاظم کاظمی شاعر مهاجر افغانستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت:‌ برای من شخصاً، شهید سلیمانی از چند جهت برجستگی دارد. یکی این که او سردار جنگی بوده است که جمع زیادی از هموطنان ما هم در کنار او و در آن جبهه جنگیده‌اند، یعنی جبهه مقاومت علیه داعش در سوریه و چون در این میدان عملاً نقش ملیت بسیار کمرنگ بوده و جنبه‌های عقیدتی برجسته بوده است، ما یک احساس قرابت ویژه با این شهید داریم.

وی ادامه داد:‌ یکی دیگر از وجوه برجستگی شخصیت حاج قاسم سلیمانی به نظر من وجهه فراگیر ایشان است، چه در عرصه بین‌المللی و چه در عرصه ملی در داخل کشور ایران. شهید سلیمانی شاید و بلکه قطعاً گرایش‌های سیاسی خود را نیز داشته است، اما عملکرد او در سطح ملی فارغ از این گرایش‌ها بوده است. به همین دلیل او در ایران محبوب قلوب همه کسانی است که کشور خود را دوست دارند و به امنیت و استقلال و تمامیت ارضی آن اهمیت قائل‌اند، صرف نظر از جناح‌های سیاسی و یا حتی گرایش‌های فکری.

کاظمی با اشاره به حضور مردم ایران و عراق در مراسم تشییع پیکرهای این حادثه تروریستی گفت:‌ تصور من این است که جامعه ایران بعد از رحلت حضرت امام چنین تأثر عاطفی‌ای از خود نشان نداده است. یعنی شدت اندوهی که بر جامعه وارد شد، بعد از رحلت حضرت امام بی‌سابقه بود و یکی از اثرات آن هم طبیعتاً نگارش و خلق آثار بسیار ادبی و هنری خواهد بود که از همان اولین لحظات انتشار خبر شهادت ایشان شروع شد و باز تصور من این است که میزان مرثیه‌هایی که برای ایشان سروده شده و خواهد شد، فقط با مرثیه‌هایی که برای حضرت امام سروده شد قابل سنجش خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ من بسیار کسان را دیدم که از نظر گرایش سیاسی یا جناحی، از آنان انتظار همسویی عاطفی نمی‌رفت، ولی این واکنش‌ها را به طرز شدیدی نشان دادند و همان طور که گفتم یک علت مهم آن، جامعیت شخصیت شهید سلیمانی بوده است.

 

منبع: تسنیم