۱۳۹۷/۰۲/۰۳
۱۰:۴۴ ب٫ظ

نوال السعداوی موفق به اخذ ده دکترای افتخاری از دانشگاه‌های مختلف آمریکایی و اروپایی شده است. علاوه بر این تعدادی از کتاب‌های او به عنوان منابع درسی در دانشگاه‌های جهان تدریس می‌شود.

جایزه زن 2011 برای نویسنده مصری

به نقل از سایت المنار نوال السعداوی جایزه زن سال 2011 را از آن خود کرد.

نوال السعداوی نویسنده مصری امسال جایزه موسسه جود هاوس کینگ را از آن خود کرد. این جایزه انگلیسی در سال 1955 تاسیس شده است و هر سال به زنانی تعلق می‌گیرد که در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و یا سیاسی فعالیت داشته باشند. این فعالیت‌ها هم می‌توانند در محدوده بومی و کشوری و یا در سطح وسیع و بین‌المللی صورت گرفته باشد.  

بارون کینیدی یکی از اعضای این انجمن درمود  این نویسنده مصری گفت، نوال السعداوی یکی از افرادی بود که در جریان انقلاب مصر در میدان التحریر حضور داشت و برای تحقق دموکراسی در این کشور بسیار تلاش کرده است. او دانشجویان و زنان را به شرکت در این مبارزه‌ها دعوت می‌کرد تا از این راه بتوانند به خواسته‌های خود دست پیدا کنند. او در ادامه شخصیت السعداوی را این گونه توصیف کرد که نوال السعداوی شجاع و نیرومند است.

این نویسنده جسور در سال 1955 از دانشگاه پزشکی مدرک گرفت و به عنوان مدیر بخش آموزشی وزارت بهداشت مشغول به کار می‌شود. اما پس از چاپ کتاب «زن و جنسیت» در سال 1972 از این منصب برکنار می‌شود.

نوال السعداوی در سال 1981 به اتهام انتقادات سیاسی از انور سادات رئیس جمهور وقت مصر بازداشت می‌شود و دو ماه نیز در حبس می‌ماند. او در سال 1982 توانست اتحادیه زنان عرب را تاسیس کند.

بیش از 45 کتاب‌ از این نویسنده تاکنون تقریبا به سی زبان دنیا ترجمه شده است. «عشق در سرزمین نفت» و داستان «خاطرات یک زن پزشک» از جمله این کتاب‌ها بشمار می‌رود. او همچنین موفق به اخذ ده دکترای افتخاری از دانشگاه‌های مختلف آمریکایی و اروپایی شده است. علاوه بر این تعدادی از کتاب‌های او به عنوان منابع درسی در دانشگاه‌های جهان تدریس می‌شود.

 

زمان انتشار : 1391-02-01