۱۳۹۷/۱۱/۰۲
۵:۱۵ ب٫ظ

محمد علی سعید کارگردان تونسی، با تئاتر «جرایم زناشویی» تماشاچیان تئاتر تونس را به دنیای تئاتر کلاسیک بازگرداند. این تئاتر برگرفته از نوشته‌ای از امانوئل اشمیت نویسنده فرانسوی- بلژیکی است و توسط معز حمزه نویسنده تونسی نوشته شده‌است.

«جرایم زناشویی» تونسی ها را به دنیای تئاتر کلاسیک بازگرداند

به گزارش الأمه:

این تئاتر با اجرای توفیق البحری بازیگر معروف تونسی و بازیگر جوان مریم القبودی در سالن تئاتر القلعه الکبری (در مرکز شرقی تونس) اجرا شد و به سفر یک زن و شوهر برای آشنایی و معارفه پس از ۱۵ سال ازدواج می‌پردازد.
این نمایشنامه به زندگی زناشویی و مشکلات فراوان آن پرداخته و با زبان تئاتر به اهمیت خانواده به عنوان محلی برای آرامش و صداقت اشاره دارد و می‌گوید نباید فضای خانواده به مکانی برای ترس، سوء ظن، شک، غیرت و حسادت مرگبار تبدیل شود.
این تئاتر با دکور ساده خود زندگی زن و مردی را روایت می‌کند که ۱۵ سال است با هم زندگی می‌کنند، اما چیزی از عمق رابطه زناشویی خود نمی‌دانند.
محمد علی خلیفه منتقد هنری دربارهٔ این تئاتر چنین می‌گوید: «این نمایش از لحاظ ظاهری به دلیل دکور ساده و زبانی که استفاده کرده، بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما از لحاظ معنا و قدرت تلنگر زدن به بیننده بسیار قوی است و به موضوعی می‌پردازد که ممکن است هریک از ما با آن روبرو شده باشیم».
نمایشنامه «جرایم زناشویی» به گوشه‌ای از زندگی ما می‌پردازد که به فراموشی سپرده شده‌است که همانا لحظاتی از آرامش است که زندگی ما را دربر می‌گیرد و وسواس‌های فکری که گاهی زن و شوهر را به انجام کارهایی نادرست وامی‌دارد.

 

منبع: شرق الاوسط