۱۳۹۷/۰۲/۲۹
۹:۴۰ ب٫ظ

نماينده مجلس بحرين با تشريح جزئيات تشكيل شوراي ملي انتقالي بحرين ، هسته اصلي تشكيل دهنده اين شورا را جوانان و فعالان سياسي اين كشور اعلام كرد.

جزئیات تشکیل شورای ملی انتقالی بحرین

"سيد جميل كاظم "در گفت‌‌وگو با خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري فارس درباره تشكيل شوراي انتقالي در بحرين گفت: خبر تشكيل اين شورا در رسانه‌هاي محلي، منطقه‌اي و بين‌المللي منتشر شد. در اين شورا نيروهاي سياسي نه چندان معروفي در آن حضور دارند. جمعيت وفاق اسلامي به عنوان يكي از گروه‌هاي سياسي مخالف رژيم آل‌خليفه در تشكيل شوراي انتقالي مشاركت نكرده‌ است. به علاوه اساسنامه اين شورا و برنامه‌ها، استراتژي‌ و اولويت‌هاي روند سياسي، راهكارهاي آن براي ما روشن نيست و ما همچون ساير گروه‌هاي سياسي كشور از وجود چنين شورايي مطلع شده‌ايم. بنابراين تا زماني كه برنامه‌ها و سياست‌هاي شوراي انتقالي براي ما روشن نشود ما نمي‌توانيم از اين شورا حمايت يا آن را رد كنيم.

ائتلاف جوانان 14 فوريه در بيانيه‌اي از تاسيس شوراي انتقالي براي نجات مردم بحرين خبر داد و تاكيد كرد: اين شورا به دنبال اقدامات خونبار و فرقه‌گري رژيم و پس از رايزني با طرف‌هاي انقلابي و چهره‌هاي معارض در داخل و خارج از بحرين و با كمك كارشناسان حقوق بين‌الملل تشكيل شده است.

*تشكيل شوراي انتقالي توسط جوانان و فعالان سياسي

اين نماينده مجلس بحرين تصريح كرد: فكر مي‌كنم شوراي انتقالي را گروهي از جوانان انقلابي و فعالان سياسي مقيم خارج كشور تاسيس كرده‌اند. اين شورا همچون شوراي انتقالي يا نجات ملي در ليبي و يمن است. البته جمعيت وفاق اسلامي بيانيه رسمي در خصوص تشكيل شوراي انتقال صادر نكرده است و اين به معناي مخالفت با اين شورا و فعاليت آن نيست. و اين جمعيت بخود اجازه نمي‌دهد كه از برنامه‌ها و فعاليت سياسي ديگران جلوگيري كند.

*راههاي زيادي براي تحقق اهداف انقلاب وجود دارد

اين فعال درباره مشاركت گروه‌هاي سياسي بحريني در شوراي انتقالي اين كشور گفت: به نظر نمي‌رسد كه اين گروه‌ها در آينده نزديك گزينه شوراي انتقالي را بپذيرند. شما مي‌دانيد كه در هر انقلابي گروه‌هاي سياسي گزينه‌ها و راهكارهاي زيادي دارند. اما در شراط كنوني گروه‌هاي سياسي برجسته و مهم بحرين تصميم ندارند كه گزينه شوراي انتقالي را انتخاب كنند چرا كه اين گروه‌ها راه‌هاي مسالمت‌آميز زيادي براي تحقق اهداف انقلاب مردم بحرين در پيش روي خود دارند.

*گزارش 40 مورد از نقض حقوق بشر در بحرين

وي در بخشي ديگر از سخنانش با اشاره به محكوم كردن نقض حقوق بشر در بحرين از سوي سازمان عفو بين‌الملل گفت: اكنون سازمان عفو بين‌الملل و صليب سرخ جهاني و همراه با ساير سازمان‌ها و نهادهاي حقوقي در بحرين فعال شده‌اند و موارد نقض حقوق بشر در اين كشور را مورد بررسي قرار مي دهند و آنها بيانيه‌هايي در محكوميت نقض حقوق بشر در بحرين منتشر كرده‌اند مثلا يك موسسه حقوقي "يوم الراعد " اخيرا يك گزارش 40 صفحه‌اي در رابطه با نقض حقوق بشر در بحرين منتشر كرده است. اين گزارش براساس مدارك موثقي بود كه معارضين و شهروندان بحريني در اختيار اين موسسه حقوقي بين المللي قرار دادند.

اين فعال سياسي در پايان گفت: مخالفان رژيم آل خليفه توانسته‌اند مدارك و اسناد 25 روش نقض حقوق بشر در بحرين را به سازمان‌ها و نهادهاي بين‌المللي مدافع حقوق بشر ارائه كنند همچنين توانسته‌اند وسائل ارتباط جمعي نسبت به وقوع نقض حقوق بشر در اين كشور متقاعد سازند تا آنها موارد نقض حقوق بشر در بحرين را به اطلاع افكار عمومي جهان برسانند و از اين طريق رژيم منامه تحت فشار قرار بگيرد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01