۱۳۹۷/۱۰/۰۹
۱۲:۳۲ ب٫ظ

پس از پایان جنگ داخلی لیبی و کاهش پیامدهای آن، در راستای توسعه صنعت گردشگری جشنواره غذا با نام «طعم» در شهر بنغازی این کشور برگزار می شود.

جشنواره ای از جنس طعم، گامی برای رونق گردشگری در لیبی

به گزارش الأمه:

روز شنبه خبرگزاری اسپاتنیک ،جشنواره غذا در شهر بنغازی که از فردا به مدت سه روز فعالیت دارد، تحت عنوان جشنواره 'طعم ' اقدامی برای تقویت روحیه مردم ،ارتقای سطح امید به زندگی ،فعال سازی صنعت گردشگری و تجاری شهر بنغازی وتوسعه آن به دیگر کشورهاست .
'می بوشناف' رئیس جشنواره طعم با تاکید بر اهمیت این جشنواره ،آن را اقدامی برای فعال سازی روابط تجاری میان شرکت های غذایی ورستوران های شهر بنغازی ودر نهایت جذب گردشگران خارجی دانست.
'بوشناف' هدف از برگزاری جشنواره را توسعه گردشگری و فرصتی مناسب برای شناسایی شرکت های غذایی و رستوران ها و جذب گردشگران خارجی دانست. 
در این جشنواره رستوران ها، شرکت های مواد غذایی، آبمیوه ها، شیرینی، شکلات ، واردکنندگان قهوه و چای، آجیل و شرکت های کشاورزی لیبی حضور دارند.
'بوشناف 'خاطر نشان ساخت: این جشنواره دستکم 4 هزار بازدیدکننده خواهد داشت و قرار است توسط روزنامه های داخلی و خارجی، رادیو و تلویزیون ها، شبکه های اجتماعی وبسایت های خبری پوشش داده شود. 
وی ادامه داد این جشنواره که پس از بنغازی در شهر طرابلس نیز برگزار می شود نه تنها گام مهمی برای بازگشت زندگی به شهرهای لیبی است بلکه توسعه رابطه گردشگری با دیگر کشورها و ملت ها است.
لیبی از زمان به حکومت رسیدن معمر قذافی در این کشور در سال 1969 با کاهش شدید گردشگر مواجه شد که علت اصلی این امر عدم توجه دولت لیبی به جذب گردشگر و کسب درآمدهای مالی با وجود بهره‌بردن از آثار تاریخی این کشور بود.
در این شرایط دولت لیبی قصد دارد با احداث چندین مجتمع تفریحی در نقاط مختلف این کشور بویژه طرابلس و همچنین معرفی شهرهای تاریخی «سیرن»، «سابراسا» و «لپتیس ماگنا» با قدمتی چند هزار ساله که آثاری از «فینیقی‌ها»، «فراعنه سیاه» و «رومیان» را در خود جای داده‌اند، شرایط لازم را برای رشد بیشتر صنعت گردشگری این کشور فراهم کند و در سال‌های آتی در حدود سه تا چهار درصد تولید ناخالص داخلی لیبی را به این صنعت اختصاص دهد. 

 

منبع: ایرنا