۱۳۹۷/۰۶/۱۲
۲:۵۹ ب٫ظ

جشنواره بین المللی سینمای اسلامی با حضور بیش از ۵۰ کشور جهان از چهارم سپتامبر آغاز می شود.

«جشنواره بین المللی سینمای اسلامی» به میزبانی کازان

به گزارش الأمه:

چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی سینمای اسلامی در کازان پایتخت تاتارستان در روسیه با شعار همیشگی «به سمت فرهنگ گفتگو قبل از گفتگوی تمدنها» و با حضور بیش از 50 کشور از 13 تا 20 شهریور (چهارم تا 11 سپتامبر) برگزار خواهد شد. این جشنواره که با همکاری انجمن «دیدگاه استراتژیک روسیه - جهان اسلام» در مجتمع فرهنگی «الهرم» برگزار می شود.

 

جشنواره بین المللی سینمایی اسلامی یکی از بزرگترین و مهمترین جشنواره های سینمای روسیه است که هرساله در آغاز ماه سپتامبر در پایتخت تاتارستان برگزار می شود. این جشنواره نخستین بار در سال 2005 در شهر کازان با نام «منبر طلایی» برگزار شد و سپس از سال 2010 تغییر نام یافت.

 

ریاست این جشنواره از سال پیش برعهده «میلیاوشا ایتوجانوف» بازیگر و تهیه کننده تاتارستان که ریاست شورای اداره موسسه سینما را برعهده دارد، بوده است و «رستم مینیخانوف» رئیس جمهوری تاتارستان و «حفیظ یانوف» وزیر فرهنگ تاتارستان براین جشنواره نظارت می کنند. این دوره از جشنواره به دو بخش مسابقه اصلی برای فیلم های بلند و دیگر یام های کوتاه به همراه برنامه های ویژه مهمترین فیلم های خارج مسابقه تقسیم می شود؛ همچنین در این چشنواره فیلم های مستند نیز با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

این جشنواره با انتخاب فیلم هایی که بیانگر ارزش های انسانی و سنت های فرهنگی، افکار حفظ صلح، تسامح دینی و انسانی بدون درنظر گرفتن دین است، از جشنواره های پیشین متمایز شده است.

 

منبع:شبستان