۱۳۹۷/۱۰/۱۰
۲:۲۳ ب٫ظ

جشنواره فیلم های مستند غزه با نام 'فرش قرمز ' مصائب فلسطینیان به ویژه اهالی این شهر جنگزده و تحت محاصره را به تصویر کشید.

جشنواره فیلم «فرش قرمز»، راوی مصائب فلسطینیان شد

به گزارش الأمه:

جشنواره فیلم های مستند غزه با نام 'فرش قرمز' که ماه گذشته بر پا شد بحران ساکنان نوار غزه را که میان دو گذرگاه 'رفح 'در جنوب فلسطین و'بیت حانون' در شمال فلسطین به محاصره درآمده اند، نمایش داد.
'یاسر مرتجی' خبرنگار شهید فلسطینی با تهیه فیلم مستندی که در جشنواره فرش قرمز نمایش داده شد به آرزوهای خود در خصوص بازگشایی دو گذرگاه جامه عمل پوشاند.
برگزاری این جشنواره بیانگر این واقعیت است علی رغم تداوم محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی که هنرمندان ومشاهیر را از حضور در جشنواره های بین المللی محروم کرده است ،برپا کنندگان این جشنواره با نمایش 50 فیلم از کشورهای مختلف از جمله فیلم های فلسطینی هر ساله تلاش می کنند اوضاع وخیم انسانی در این باریکه را به جهانیان نشان دهند .
فیلم های مستند ارائه شده در جشنواره فرش قرمز غزه ،بیانگر تجاوز های رژیم صهیونیستی به حقوق فلسطینیان است.
این جشنواره فرصتی است تا ساکنان تحت محاصره غزه، فیلم های دیگر کشورهای جهان را که از سفر به آن کشورها محروم هستند مشاهده کنند.
برپا کنندگان جشنواره ابراز امیدواری کردند، نمایش فیلم های مستند درباره غزه وبه تصویر کشیدن رنج های آنها، گامی برای رساندن صدای فلسطینیان به جهان خارج باشد.
دو میلیون ساکن نوار غزه از 12 سال پیش تاکنون تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارند.
چندماه قبل مرکز فرهنگی و هنری «سعید المسحال» که چند دوره محل برگزاری جشنواره عمار در غزه هم بود، مورد هدف جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفت و از بین رفت.
در جریان جشنواره مردمی فیلم عمار در غزه در این مرکز فرهنگی و هنری فیلم‌هایی از سینمای ایران چون بازمانده، شکارچی شنبه، یتیم‌خانه ایران، تنهای تنهای تنها و نزدیک‌تر از رگ برای مردم شهر غزه اکران شده بود.
پس از تخریب این مرکز فرهنگی و هنری، تعدادی از گروه های موسیقی به نشانه تاکید بر مقاومت در غزه، در خرابه‌های آن اقدام به اجرای موسیقی کردند.

 

منبع: ایرنا