۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۳:۰۸ ب٫ظ

ایندو شریکفنت: این دور از جشنواره قصد دارد فیلم‌هایی را به نمایش بگذارد که به مفهوم آزادی بیان و اندیشه می‌پردازند. هدف ما از انتخاب این گونه فیلم‌ها بالا بردن سطح آگاهی‌ عمومی است. «در 25 ژانویه متولد شدم» و «واژه‌های گواه» دو فیلم مصری و فیلم مستندی از «سعاد حسنی» کارگردان فقید

جشنواره هند و انقلاب‌های جهان عرب

دو فیلم مصری با موضوع انقلاب‌های جهان عرب در جشنواره هند به نمایش گذاشته خواهد شد.

به نقل از سایت خبری الشروق دو فیلم مصری قرار است در دوازدهمین دور از جشنواره اوسیان سینی فان در معرض نمایش عموم قرار بگیرد.

در همین راستا ایندو شریکفنت رئیس این جشنواره توضیح داد که دوازدهمین دور از جشنواره مذکور قصد دارد امسال نگاهی به انقلاب‌های جهان عرب داشته باشد و به همین دلیل نیز بخش ویژه‌ای را برای نمایش دو فیلم مصری و یک فیلم مستند لبنانی با این مضمون درنظر گرفته است.

  «در 25 ژانویه متولد شدم» و «واژه‌های گواه» عنوان دو فیلم مصری مورد نظر هستند و فیلم مستند لبنانی نیز کاری از «سعاد حسنی» کارگردان فقید لبنانی می باشد.

شریکفنت همچنین افزود که نیودهلی میزبان تعدادی از کارگردانان جهان عرب خواهد بود و این چهره‌های سینمایی در نشست‌های مختلف بحث و گفتگو حضور پیدا خواهند کرد تا در زمینه انقلاب‌های جهان عرب سخن بگویند. وی خاطر نشان کرد که تنها یک فیلم مراکشی به نام «مرگ برای فروش» و یک فیلم الجزائری به نام «توبه‌کاران» در بخش مسابقه رسمی شرکت خواهند داشت.

 رئیس جشنواره سینمایی مذکور در ادامه به عدم حضور فیلم‌های مصری اشاره کرد و در این راستا افزود: امسال هیچ اثر سینمایی ساخته شده در کشور مصر به جشنواره ما راه پیدا نکرده است. چرا که تاکنون فیلم‌های مورد نظر به اداره جشنواره ارسال نشده است.

دوازهمین دور از جشنواره سینمای هند امسال از«سمیر فرید» نیز به دلیل تلاش‌های فراوانش در زمینه نقد آثار سینمایی تجلیل به عمل خواهد آورد.

شریکفنت به دیگر برنامه‌های مورد نظر این جشنواره اشاره کرد و در این زمینه گفت: جشنواره قصد دارد به منظور ایجاد روابط مستحکم‌تر میان تهیه کنندگان فیلم‌های عربی و هندی راه‌های تسهیل این رابطه را بحث و بررسی کند. وی همچنین توضیح داد که رابطه سینمایی هند و مصر در دوره جمال عبدالناصر و نخست وزیری جواهر لعل نهرو پربارترین دوره خود را داشته است.

وی در توضیح مضمون فیلم‌هایی که قرار است در این دور از جشنواره به نمایش گذاشته شود گفت: این دور از جشنواره قصد دارد فیلم‌هایی را به نمایش بگذارد که به مفهوم آزادی بیان و اندیشه می‌پردازند. هدف ما از انتخاب این گونه فیلم‌ها بالا بردن سطح آگاهی‌ عمومی می‌باشد.

http://shorouknews.com/news/view.aspx?cdate=21072012&id=ea4950ff-d03b-4306-8e71-e75e60c8216a

 

زمان انتشار : 1391-05-01