۱۳۹۷/۰۵/۲۰
۱۱:۱۵ ق٫ظ

جلسه علمی " زراعه الاعضاء ... أمل و حیاة " (( یعنی پیوند اعضاء ... امید و زندگی )) در مجمع فاطمه الزهراء (س) حی الامین این شهر برگزار شد.

جلسه علمی ” زراعه الاعضاء … أمل و حیاه ” در دمشق برگزار شد

به گزارش الأمه به نقل از رایزنی فرهنگی ایران_دمشق:

در این جلسه ابتدا فیلمی از اهمیت انتقال اعضاِی بدن از انسان دچار مرگ مغزی به انسانهای نیازمند عضو به نمایش در آمد این فیلم نمایش فعالیت بیمارستان ابو علی سینای شیراز و مصاحبه با دکتر رأفت حروب از سوریه پیرامون اهمیت این اقدام مهم ، بود . دکتر رأفت حروب از پیشرفت این علم در جمهوری اسلامی ایران توضیحات مبسوطی ارائه نمود.  .

دکتر حروب پس از نمایش فیلم پیرامون موضوع مطالبی بیان و تاکید کرد سوریه کنونی به شدت نیازمند این علم ( پیوند اعضاء) می باشد . لذا در این راستا باید تلاش نمود تا امکانات و کادر لازم برای این کار آموزش داده شود و جمهوری اسلامی ایران با عنایت ویژه به دانشجویان سوری تمام امکانات نرم افزاری و سخت افزاری خود را در اختیار آنها قرار می دهد .

آقای تسخیری وابسته فرهنگی اظهار داشت این کار نیازمند عزم ملی است و نمی توان از ارگان های دولتی و یا غیر دولتی توقع داشت که این کار را بتوانند انجام دهند . باید صدا و سیمای سوریه ، روزنامه ها و نشریات ، وزارت بهداشت ، مجلس ملی سوریه ،وزارت اوقاف و به ویژه پزشکان معروف و متخصص این کشور وارد میدان شوند و ضمن آگاهی دادن به مردم مقدمات این کار را آماده کنند . در ایران نیز در این باره فیلم و سریال ساخته شد که در آگاه سازی مردم تاثیر فراوان داشت.