۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۵:۰۶ ب٫ظ

منابع ديپلماتيك نزديك به مقامات سياسي هلند اعلام كردند كه جمال مبارك پسر حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر ، پيش از بازداشت ،از اين كشور درخواست پناهندگي سياسي كرده بود.

جمال مبارک پیش از بازداشت از هلند تقاضای پناهندگی سیاسی کرده بود

پايگاه خبري ' اخبار مصر ' صبح روز يكشنبه در اين باره نوشت: جمال مبارك در آن زمان با دفتر يكي از وكلاي مصري متخصص در امور مهاجرت و پناهندگي سياسي كه در يكي از كشورهاي اروپايي زندگي مي كند ، تماس گرفته بود و 200 مستند به وي ارائه داده بود تا اين وكيل با استفاده از آن بتواند براي وي از كشور هلند پناهندگي سياسي بگيرد.

وي در اين مستندات تاكيد كرده بود زندگي وي و خانواده اش در معرض خطر است و به همين دليل ، پناهندگي سياسي حق او است .

منابع هلندي اعلام كردند كه اين درخواست جمال مبارك انفرادي بوده وپدرش با پناهندگي سياسي خود مخالف بوده است زيرا آن را پاياني بسيار بد وتحقير آميز براي خود مي دانست اما جمال مبارك به تنهايي بر اين امر اصرار ورزيده بود زيرا او پيش بيني بدي براي آينده خود در صورت باقي ماندن در مصر مي كرد و البته ديري نپاييد كه اين پيش بيني هاي او به حقيقت پيوست و پايان بسيار بدي براي او خانواده اش رقم خورد .

اين منبع هلندي در ادامه افزود: جمال مبارك به دلايل مختلفي هلند را براي پناهندگي سياسي انتخاب كرده بود و از جمله آن دلايل ، امنيت خوبي است كه اين كشور براي پناهندگان سياسي به وجود مي آورد و همچنين حضور شمار زيادي از دوستان خانوادگي وي كه اكنون در هلند زندگي مي كنند و شمار آنان به 20 تاجر و مقام پيشين مصري مي رسد ، بود .

هلند بدون ذكر دليل ، با درخواست پناهندگي سياسي جمال مبارك مخالفت كرد و اين در حالي بود كه جمال مبارك پيش بيني مي كرد هلند با درخواست وي موافقت كند و هنگام شنيدن خبر عدم پذيرش درخواست پناهندگي وي ، دست به دامان يك وكيل هلندي شد اما اين وكيل نيز تاكيد كرد كه اين درخواست وي قابل پذيرش نيست.

 

زمان انتشار : 1390-01-30