۱۳۹۹/۰۲/۲۹
۴:۱۶ ق٫ظ

در میان جنبش‌های مکتوب شاید یکی از وسیع‌ترین را جنبش‌های تصویری و کارتون و کاریکاتور علیه رژیم اسرائیل داشته‌اند. در ادامه صفحات فعال کارتون در شبکه‌های اجتماعی را معرفی خواهیم کرد.

صفحات برخی کارتونیست‌ها و تصویرگران ضدصهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی را معرفی کردیم

جنبش تصویری علیه رژیم سرکش

به گزارش الأمه:

اگر عبارت «سعودی کاریکاتیر» را در ایسنتاگرام جست‌وجو کنید، به صفحه‌ای به زبان عربی خواهید رسید که به طور تخصصی بر انتشار کاریکاتورهایی درباره رژیم اسرائیل، آمریکا و سعودی تمرکز دارد. این صفحه نیز بیش از 6هزار فالوئر دارد و با استقبال کاربران این شبکه اجتماعی همراه است.


صفحه «هلیمه عزیز» در اینستاگرام یک تفاوت اساسی با سایر صفحات دارد و آن هم این که متعلق به هنرمندی فلسطینی ساکن آلمان است. این صفحه به نام « palestinianartist» یا همان هنرمند فلسطینی فعالیت می‌کند و اگر چه همه آثار آن کارتون و کاریکاتور نیست اما با رویکرد مقاومت به مساله فلسطین و رژیم اسرائیل می‌پردازد. او در برخی آثارش «حنظله» کاراکتر مشهور هنرمند شهید فلسطینی «ناجی العلی» را بهانه‌ای برای طرح موضوع فلسطین قرار داده است.

سایت « cartoonmovement» یا جنبش کارتون، آثار تعدادی از کارتونیست‌های جهانی را قرار داده و برخی از آنان را معرفی هم کرده است. «واسکو گارگالو» یکی از این هنرمندان است که در برخی آثارش به موضوع رژیم اسرائیل و فلسطین پرداخته است. این کارتونیست پرتغالی در توئیتر نیز فعالیت دارد و آثارش را در این شبکه به اشتراک می‌گذارد.

عماد حجاج هنرمند اردنی نیز با بیش از 130هزار فالوئر در توئیتر فعال است. او در آثارش به موضوعاتی درباره محور عربی، مساله مقاومت و رژیم اسرائیل پرداخته است. او در کپشن همراه با یکی از آثار خود نوشته است: «اسرائیل همیشه یک کشور سرکش بوده و خواهد بود که تمام حقوق بین الملل را نقض می‌کند و همیشه زمان مناسب را برای جنایات خود علیه مردم فلسطین انتخاب می‌کند.»

صفحه «کارلوس لاتوف» مشهورترین صفحه‌ای است که باید در میان صفحات توئیتری کارتونیست‌ها و تصویرگران ضداسرائیلی معرفی شود. این هنرمند برزیلی تاکنون آثار ضدصهیونیستی بسیاری را در صفحه خود به اشتراک گذاشته که با استقبال بسیاری از کاربران همراه بوده است.

 

منبع: صبح نو