۱۳۹۸/۱۲/۲۱
۱:۱۲ ب٫ظ

کتاب «با شرایط خودشان» نوشته فوزیه سعید منتشر شد. این کتاب درباره جنبش زنان پاکستان در اوایل قرن بیست و یکم است.

جنبش زنان پاکستان در «با شرایط خودشان» کتاب شد

به گزارش الأمه:

کتاب «با شرایط خودشان» نوشته فوزیه سعید توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شد. این کتاب درباره جنبش زنان پاکستان در اوایل قرن بیست و یکم است.

این کتاب به معرفی پویایی درونی جنبش‌های اجتماعی زنان در پاکستان می‌پردازد. زنان پاکستانی اغلب به عنوان قربانیان محض جنایات فجیع تلقی می‌شوند. در این کتاب نویسنده نشان می‌دهد که چگونه آنها می‌توانند اراده خود برای ایجاد تغییر در زندگی خود و زندگی دیگران را ثابت کنند. برای رسیدن به این مقصود در این کتاب جزئیات چهار جنبش موفقیت آمیز زنان از سال ۲۰۰۰ میلادی شرح داده شده است. نویسنده در این کتاب آموزه‌های مهمی درباره بازیگران کلیدی جنبش زنان پاکستان، مسائل آنها، چالش‌ها و راهکارهایی که استفاده کرده‌اند، به مخاطبان ارائه می‌دهد.

خانم دکتر فوزیه سعید فارغ التحصیل مقطع دکتری از دانشگاه مینه سوتای آمریکا است. وی به طور گسترده در مورد فرهنگ و مسائل اجتماعی پاکستان می‌نویسد. جنبه منحصر به فرد او ناشی از نقش موثرش به عنوان یک فعال اجتماعی، متخصص توسعه، مدیر موفق و محقق برجسته است. وی ضمن نوشتن پنج کتاب، اولین مرکز بحران زنان پاکستان را نیز ایجاد کرد. مشارکت در تصویب هفت قانون در راستای حقوق زنان از جمله آزار و اذیت جنسی، و احیای مؤسسه میراث مردمی پاکستان بخشی از فعالیت‌های وی به شمار می‌رود.

این خبر توسط وابسته فرهنگی ایران در پیشاور ترجمه و تنظیم شده است.

 

منبع: مهر