۱۳۹۸/۰۸/۲۵
۱۲:۴۰ ب٫ظ

آنونس تبلیغاتی سریال "بنیانگذار عثمانی" پس از انتشار رکور بازدید بالایی را بدست آورد و 1 ساعت پس از انتشارحدود 3 میلیون بازدید داشت.

جنگ روایت ها

به گزارش الأمه:

سریال درباره تأسیس امپراطوری عثمانی و گذر از ضعف و فقر به قدرت و استحکام توسط عثمان ، سومین و جوانترین پسرارطغرل است که پس از مرگ پدرش جانشین او می شود و امپراطوری عثمانی را بنا بر سناریوی این سریال تأسیس می کند
سریال درگیری بین امپراتوری عثمانی با مغول ها ، تاتارها ، صلیبیون ، پارس ها و رومی ها را نشان می دهد.

ترکیه از زمان به قدرت رسیدن اردوغان سرمایه گذاری ویژه ای در تولید فیلم و سریال و نیز برنامه های مستند کرده است.جالب اینکه در ابتدا به ندرت گرایشهای نوعثمانی گری و ایدئولوژیک در این آثار وجود داشت.حتی اینکه محتواهای بسیاری از سریالها بسیارسطحی بودند.اما با همین رویکرد توانست در جهان عرب و منطقه بالکان چندین مجموعه نمایشی پرمخاطب را تولید نموده و برندسازی کند.امروز با چنین پشتوانه ای به نظر می رسد وارد مرحله جدیدی از تولید روایت رسانه ای شده است.

ترکیه در سال گذشته از صادرات سریال حدود 500 میلیون دلار در آمد ارزی داشته است.
سریالهای ترکی در 146 کشور منطقه خاورمیانه، بالکان، آفریقا، آسیای میانه، خاور دور و آمریکای جنوبی پخش و توسط 700 میلیون نفر تماشا می‌شوند.
وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در سال گذشته با تهیه یک پیش‌نویس قانونی نظام حمایتی جدیدی برای آثار نمایشی بوجود آورد.
هدف از این پیش نویس ، حمایت از صادرات سریال‌های ترکیه به کشورهای دیگر بود.
براین اساس:
سریال های ترک که به معرفی و ارتقا جایگاه ترکیه کمک کنند و در کشورهای دیگر پخش شوند حمایت مالی می شوند.
به منظور تبدیل ترکیه به مرکز فیلمبرداری و تهیه فیلم‌ها در جهان٬ 30 درصد هزینه فیلم‌های سینمایی که بخشی از آنها و یا تمام در ترکیه تهیه شود بازپرداخت می شود.

آمارهای رسمی نشان می دهد در سال های اخیر بیش از صد سریال و یا مجموعه تلویزیونی از ترکیه به بیش از 150 کشور جهان صادر شده است.

 

منبع: فلگشت