۱۳۹۸/۰۴/۱۹
۱۰:۵۵ ق٫ظ

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به آغاز جنگ فرهنگی فعالیت های بسیجی و فرهنگی را راهکاری برای ازبین بردن اندیشه و ریشه داعش و گروه های تکفیری دانست.

مصاحبه اختصاصی الأمه با معاون دبیرکل حزب الله لبنان

جنگ فرهنگی در سوریه آغاز شده/ نیازمند فعالیت های بسیجی وار هستیم+فیلم

به گزارش الأمه:

با پایان یافتن تقریبی نبرد نظامی در سوریه دوران جدیدی در این کشور در حال شکل گیری است. جوانان بسیاری در این 7 سال به شهادت رسیده اند و اکنون دوران به ثمر نشستن خون این شهدا محسوب می‌شود که می‌تواند با یک ناکارآمدی و ولنگاری بجای به ثمر نشستن به پایمال شدن تبدیل شود.

بخشی از مصاحبه اختصاصی الأمه با شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان به مناسب برگزاری دومین نشست «مدافعان فرهنگی حرم» منتشر می‌شود:

 

الامه: سید حسن نصرالله در یکی از سخنرانی هایشان تاکید کردند که کسانی که در محور مقاومت در سورهی می جنگند باید اولویت شان نجات جوانانی باشد که با اندیشه تکفیر فریب خوردند آیا به نظر شما محور مقاومت در نجات این جوانان موفق بوده است؟

جنگ در سوریه، گروه ها و دولت های تکفیری را هدف قرار داد که اگر استقرار می یافتند می توانستند گسترش یابند زیرا به نام اسلام مردم را فریب می دهند و تلاش می کنند تا نظرات خود را تحمیل کنند و هر کس که نظرات آنها را نپذیرد می کشند. در حال حاضر بیشتر اعضاء گروه داعش مردم مظلومی هستند که ناچار شدند آنها را همراهی کنند و فرزندانشان را به جنگ بفرستند در غیر این صورت آنها را می کشتند و یا می بایست خانه هایشان را ترک می کردند.

بنابراین از بین بردن داعش، گروهی از مردم که مخالف حکومت داعش بودند را آزاد کرد و این سود است. و موضوع دیگر هدف قرار دادن تشکیلات داعش و بیان خطر آن است که مانع از امتداد حکومت آن شد زیرا دنیای اسلام توضیح خواهد داد که اینان جنایتکارند و نمی توانند مبلغان اسلامی باشند که خداوند متعال در این زمینه می فرماید: (و ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستاده ایم). اینان ذره ای رحمت و شفقت در وجودشان نیست و توجهی به انتخاب مردم ندارند. آنها مسلمانان و غیر مسلمانان را می کشند. بنابر این پیروزی حزب الله، کسانی که تحت حکم داعش و مخالف آن بودند را نجات داد و مانع گسترش و توسعه آن شد. اما مساله اصلاح تفکر و تغییر آن و تاثیر بر عموم مردم از ماموریت های مهمی است که باید در این مرحله انجام شود. و تصویر داعش برای کسانی که از آنها تاثیر پذیرفته اند توضیح داده شود و این کاری است زمان بر و طاقت فرسا که نیاز به زمان زیادی دارد و ما در این مسیر گام برمی داریم.