۱۳۹۷/۰۶/۲۰
۱:۱۵ ب٫ظ

نهمین همایش سالانه ویژه ماه محرم با حضور صدها مبلغ خواهر و برادر به همت آستان مقدس حسینی برگزار شد.

اخبار محرم:

حرم امام حسین(ع) ۵۰۰ مبلغ به سراسر عراق اعزام می‌کند/صدها بحرینی در آستانه ماه عزای امام حسین (ع) راهی کربلا شدند

به گزارش الأمه:

شعبه تبلیغ و آموزش دینی آستان مقدس نهمین همایش سالانه ویژه ماه محرم را با حضور صدها نفر از مبلغین مرد و زن برگزار کرد.

فاهم الابراهیمی یکی از مسئولین آستان مقدس حسینی گفت: این همایش برای بیان توصیه های آیت الله سیستانی در خصوص ماه محرم و ارائه راه حل برای برخی از مشکلات موجود در سخنرانی ها و خطابه ها که در این عرصه دیده می شود، برگزار شد.

وی افزود: امسال 500 مبلغ مرد و زن در تمامی مناطق و راه هایی که زائرین حضور دارند، تبلیغ می کنند.

الابراهیمی تصریح کرد: به خاطر اعتقادات اشتباه و گسترش موضوعاتی که هیچ ارتباطی با اسلام و اهل بیت (ع) ندارد، مبغلین با چالش های بزرگی رو به رو هستند، لذا مبغلین باید از طریق آگاهی بخشی و تغییر برای مقابله با چالش ها، برای حل این مشکلات تلاش کنند.

وی اشاره کرد: برای بررسی و پیگیری برنامه ها و مصوبات همایش و چاپ و توزیع آن برای رساندن پیام و رسالت امام حسین (ع) به صورت صحیح و قابل فهم، کمیته ای تشکیل شده است.

 

در بحرین نیز، علی رغم اینکه وزارت خارجه رژیم آل خلیفه نسبت به سفر بحرینی ها عراق به خاطر اوضاع نابسامان شهر بصره هشدار داده بود، صد ها بحرینی راهی عتبات مقدس شدند.

همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) دیروز 15 اتوبوس 750 نفر بحرینی را برای زیارت عتبات مقدس به عراق برد.

انتظار می رود که تعداد شرکت کنندگان در مراسم عزاداری محرم در روز های آینده بیشتر شود.

سفیر رژیم بحرین در عراق گفت: شهروندان خواسته وزارت خارجه را بپذیرند و از سفر به عراق منصرف شوند تا اوضاع امنیتی استقرار یابد.

 

منبع: حوزه نیوز