۱۳۹۸/۱۲/۱۷
۱۲:۳۵ ب٫ظ

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: یکی از شاهکارهایی که به دست مرحوم شیخ‌الاسلام صورت گرفت، تشکیل حرکت علمای مقاومت در منطقه بود.

حرکت علمای مقاومت یکی از شاهکارهای مرحوم شیخ‌الاسلام بود

به گزارش  الأمه:

حجت الاسلام سیدحامد علم الهدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگا معارف ایرنا درگذشت حسین شیخ الاسلام را به رهبر معظم انقلاب و مردم ایران به ویژه کارکنان مجمع تقریب مذاهب اسلامی تسلیت گفت و افزود: در دوره داعش که دو کشور اسلامی عراق و سوریه دستخوش حوادث شده بود، بسیاری از علمای اهل سنت آن منطقه، مهاجرت کرده و یا خانه نشین شده بودند و نیاز بود تا یک نیروی مقاومت آنان را متشکل کند.

وی افزود: این طرح از سوی آیت الله محسن اراکی دبیرکل پیشین مجمع تقریب مذاهب اسلامی با کمک مرحوم شیخ الاسلام اجرا شد و بعد از شکست داعش علمایی که مهاجرت کرده یا در کشورهای عراق و سوریه پراکنده بودند، جمع آوری شدند و یکی از حرکت های خوب مجمع تقریب مذاهب در خارج از کشور بود که در کنار سپاه قدس و برادران حزب الله صورت گرفت و همین حرکت علمای مقاومت بود که می توان آن را یکی از شاهکارهای این عزیزان دانست.

علم الهدی از مرحوم شیخ الاسلام به عنوان یک انسان مجاهد یاد کرد و افزود: آیت الله اراکی با کمک شیخ الاسلام توانست علمای مقاومت را در کشورهای سوریه، لبنان و عراق جمع کند و در کنار حرکت سردار شهید قاسم سلیمانی که به عنوان یک انسان مجاهد در جبهه مقاومت خدمت نظامی می کرد، این عزیزان توانستند خلاء فرهنگی را در کشورهای سوریه و عراق تا مقدار زیادی پر کنند.

وی با اشاره به فعالیت های مرحوم شیخ الاسلام در برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: آن مرحوم در دو سال اخیر فعالیت های بسیار خوبی در بخش بین المللی مجمع تقریب مذاهب اسلامی به ویژه میهمانان خارجی کنفرانس وحدت داشت و ضمن برقراری ارتباط با کشورهای عربی و جهان اسلام، ایجاد ارتباط با مجموعه فرهیختگان و اساتید دانشگاه ها و علمای کشورهای اسلامی به عهده آن مرحوم بود.

معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: اگرچه مرحوم شیخ الاسلام عضو وزارت امور خارجه بود و مدتی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه فعالیت می کرد اما در حقیقت یکی از اعضای مهم مقاومت و تشکیل دهنده خط مقاومت بود و  در سال های اخیر که از وزارت امور خارجه بازنشسته شده بود، به صورت افتخاری به عنوان معاون بین الملل در مجمع تقریب مذاهب فعالیت می کرد.

حسین شیخ الاسلام معاون اموربین الملل دانشگاه آزاد اسلامی و از دیپلمات‌های انقلابی و با سابقه کشور شامگاه پنج شنبه ( ۱۵ اسفندماه )  بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در سن ۶۷ سالگی در بیمارستان مسیح دانشوری دعوت حق را لبیک گفت.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا ( ۱۳۵۸-۱۳۵۷ )، از دانشجویان پیرو خط امام (ره) در لانه جاسوسی (۱۳۶۰-۱۳۵۹)، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ( ۱۳۷۶-۱۳۶۰)، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه (۱۳۸۲-۱۳۷۷)،  نماینده مردم تهران در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، مشاور رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی از سال ۱۳۸۸ تا ۳ مرداد ۱۳۹۵، رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد حامی آزادی قدس شریف و دبیر کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین از ۷ فروردین ۱۳۸۹ تا مرداد ۱۳۹۵ از دیگر مسوولیت هایی بود که شیخ الاسلام در پرونده خود داشت.

 

منبع: ایرنا